Nishma's

חיפוש

כל התשובות על שימוש באופנוע יד שניה ותחזוקתו

רכישת אופנוע מיד שניה היא פופולארית במיוחד בשוק הישראלי, ומהווה את הרוב המכריע של רכישות אופנועים בישראל.

טיפול באופנוע יד שניה דורש מיומנות והיכרות מסוימת עם עולם האופנועים, ובמיוחד אם בכוונתנו לבצע חלק מהטיפולים בעצמנו.

מה חשוב לדעת לגבי שימוש באופנוע יד שניה ותחזוקתו?

 

מדוע דווקא אופנוע יד שניה?

בעוד חלק מהאנשים יציינו בפניכם שהם תמיד מעדיפים לרכוש אופנוע חדש, אחרים דווקא יעדיפו לחסוך משמעותית במחיר, וליהנות מאופנוע יד שניה שכבר ראה כמה מאות קילומטרים בחייו. המוכרים המנוסים של מטלון אופנועים מספרים לנו, שבכל יום נכנסים אליהם מספר אנשים המתעניינים דווקא לגבי אופנועים מיד שניה. "בעולם האופנועים אנשים לא מפחדים מכלים בני כמה שנים, וחלקם אפילו אוהבים לטפל בהם בעצמם!" כך הם מסבירים לנו, בעת שהם לוקחים אותנו אל אגף האופנועים המשומשים בחנות.

 

מחיר נמוך משמעותית

אין מה לעשות, אופנועים סובלים מירידת ערך משמעותית בשנותיהם הראשונות, וירידה זו היא גבוהה מאשר בכלי רכב אחרים. קניית אופנוע מיד שניה עשויה לחסוך לנו אלפי שקלים, וברוב המקרים זה ממש משתלם! יחד עם זאת, יש מספר דברים שחשוב להבין ולבצע לפני שאנו רוכשים אופנוע מיד שניה.

 

בדיקה במוסך

בתי עסק רבים, מציעים אופנועי יד שניה שכבר עברו בדיקת מוסך מקיפה. אך במקרים שבהם אנו רוכשים אופנוע ממוכר פרטי – אסור לוותר על בדיקה במוסך. בדיקת מוסך לפני רכישה – עשויה לחשוף בעיות ותקלות שלא היינו מודעים אליהן, ואולי אפילו המוכר עצמו לא היה מודע לקיומן. לרוב, הבדיקה מבוצעת לאחר שכבר סיכמנו על המחיר, והחלטנו שאנו מעוניינים בכלי.

 

תחזוקה נכונה

זכרו שאופנועים דורשים תחזוקה שוטפת, וקל וחומר – אופנועי יד שניה. הקפידו לבצע טיפולים תקופתיים כסדרם, וגם אם הם מתעכבים בכמה קילומטרים – עדיין אל תוותרו עליהם. טיפולים תקופתיים של אופנועים, לרוב מאורגנים בצורה של טיפול גדול וטיפול קטן. לשם הדוגמה, בכל 5,000 קילומטרים מבוצע טיפול קטן הכולל בד"כ החלפת שמנים, ובכל 10,000 קילומטרים מבוצע טיפול גדול יותר הכולל בנוסף גם החלפת חלקים מסוימים. התחזוקה של האופנוע חייבת להיות מבוצעת ע"פ הוראות היצרן, שאותן תוכלו למצוא בקלות בספר ההדרכה של האופנוע או באינטרנט.

 

חלפים מתאימים

בין אם אתם מטפלים באופנוע שלכם בעצמכם, ובין אם אתם לוקחים אותו למכונאי המועדף עליכם – הקפידו על שימוש בחלפים מקוריים. לעתים אנו ניצבים בפני הצעות מפתות למיניהן, המציעות לחסוך לנו עשרות או מאות שקלים, ולקבל "חלק שהוא לא מקורי – אבל עובד טוב בדיוק כמו המקורי". בין השורות בוודאי כבר הבנתם, שממש לא מומלץ לבחור בחלפים כאלו. החיסכון לטווח הקצר הוא מפתה, אך הדבר עלול לגרום לנו בעיות בהמשך, והוצאות כבדות עבורנו או עבור מי שירכוש מאיתנו את האופנוע.

 

כלי שטח

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם