Nishma's

חיפוש

כל מה שרציתם לדעת על מחירי תפילין

הבן שלכם חוגג בר מצווה ממש עוד מעט ואתם רוצים לקנות לו במתנה תפילין? אם כך, ברור לחלוטין מדוע השאלה כמה צריך לשלם על מוצר כזה מעסיקה אתכם, ובמיוחד אם אתם לא מגיעים ממשפחה דתית שכן אז חסר לכם ידע בנושא. תפילין זו מתנה מקסימה שאח"כ תלווה את הנער לכל ימי חייו ויש לה ערך רגשי גבוה. עם זאת, חשוב לבדוק תחילה על איזה מחירים של תפילין מדובר בימינו, כי אין שום סיבה לקנות את המוצר הכי יקר שיש. בבואנו לבדוק מהם המרכיבים השונים של התפילין אשר יכולים להשפיע על המחירים שלהם, אנחנו רואים שהמרכיבים השונים הם:

  1. פרשיות התפילין
  2. בתי התפילין
  3. רצועות התפילין

כל פרט כזה יכול להשפיע על המחיר הסופי ולכן חשוב להתעמק בדברים ולהבין לקראת איזו הוצאה אתם הולכים.

פרשיות התפילין וחשיבותן

ראשית, כדאי לדעת שיש סוגים רבים מאוד של תפילין ולכל סוג כזה מחיר אחר. שנית, יש דברים שהם פחות חשובים ושאפשר בהם לבחור את "המוצר הזול", אך במקרה של פרשיות התפילין אין מקום לפשרות. למעשה, ניתן לראות שנהוג לקנות פרשיות תפילין מהודרות אשר נכתבו בצורה אלגנטית, מהודרת ויפה. כמו כן, מאוד מומלץ לשים לב לכתיבת של סופר סת"ם ואף למומחיות שלו בתחום הספציפי הזה כי פרשיות התפילין הן החלק המרכזי.

בתי התפילין והאפשרויות השונות

כאשר מדברים על בתי תפילין ניתן לראות שיש חלוקה לשני סוגים עיקריים והם:

  1. תפילין שעשויים מעור בהמה דקה
  2. תפילין שעשויים מעור בהמה גסה

ברוב המקרים כאשר קונים תפילין מחיר מעור בהמה גסה למעשה בוחרים באופציה היקרה יותר שכן גם אופן ההכנה כאן הרבה יותר מורכב. צריך להשרות את העור, לרכך אותו, לשמר אותו בצורה מקצועית ואחר כך, בעזרת מכונות משוכללות, לעבד אותו למטרות הנדרשות. מצד שני, ולמרות שכאן המחיר הרבה יותר גבוה, אסור לשכוח שכאן מדובר על עור איכותי שבאמת יחזיק מעמד לשנים רבות.

תפילין

רצועות התפילין – המרכיב הזול יותר בתפילין

מכל המרכיבים השונים שיש בתפילין, אנחנו יכולים לראות שבמקרה של רצועות תפילין מדובר על החלק הזול יותר. הרצועות יכולות להיות יחסית פשוטות ורגילות והרוחב שלהן צריך להיות, בהתאם להלכה, לפחות של 13 מ"מ. עם זאת, חשוב גם לקחת בחשבון את העובדה שניתן גם לקנות רצועות תפילין שהן למעשה עבודת יד ובמקרים כאלה כמובן שהמחיר יהיה גבוה יותר לעומת הרצועות הרגילות ויש לקחת זאת בחשבון.

איפה כדאי לקנות תפילין?

האמת היא שהיום אתם יכולים לקנות תפילין בלא מעט מקומות, כולל אתרי אינטרנט שונים. לכן ברור לנו מדוע אתם מרגישים מבולבלים ובהחלט כדאי שתבדקו איפה זה יכול לצאת לכם יותר זול. קחו בחשבון, מעבר למחיר, גם את שאלת הכשרות, שאין עליה עוררין וגם את שאלת העיצוב כי אין סיבה לבחור במוצר הכי זול שיש אם הוא לא מספיק יפה ומהודר.

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם