Nishma's

חיפוש

 היתרונות של עבודות בעץ

החלום הכי גדול של כל ילד היה בית עץ משלו בחצר בו יוכל לשחק בצעצועיו עם החברים. הגיע הרגע להגשים את החלום, עם בית עץ חדש והפעם בגרסת המבוגרים. מהם היתרונות בבנייה בעץ? אלו אופציות רלוונטיות לעיצוב הבית?

הביקוש לתחום עבודות עץ כאלמנט עיצובי הולך ועולה ומבסס את עצמו כאחד הטרנדים החזקים והמרשימים לעיצוב הבית. בית קטן בערבה, גרסת 2021, בסטייל יוצא דופן.

חוץ מהמראה האקלקטי שמוסיף לחלל נופך ייחודי ולא סטנדרטי, העבודה בעץ טובה גם לסביבה. העץ הינו חלופה ירוקה ביולוגית וברת מיחזור, הרבה יותר ממוצרי בנייה שהייצור שלהם דורש אנרגיה רבה כמו בטון, פלדה, אלומיניום וכו'.

העץ הינו מבודד תרמי מה שמאפשר חיסכון בחשמל רב שבדרך כלל מנוצל על ידי מזגנים, גופי חימום ותנורים למיניהם.

הבנייה בעץ עמידה מאוד, ו"תעודת האחריות" עליה היא לשנים רבות קדימה. מעבר לכך, עבודת התחזוקה דורשת מינימום מאמץ. אולי נדמה שדווקא ההפך הוא הנכון, אך טיפול מינימלי של ניקוי מאבק, מספיק לחלוטין. אין צורך ברכישת מוצרי ניקיון יחודיים, זאת משום שרוב העצים שמותקנים כחלק מעיצוב בתים כבר מוכנים בציפויים שונים על מנת לאפשר ניקיון וגם נראות אחידה על גבי הקיר.

 

סוגי עבודות העץ שרלוונטיות לבתים פרטיים

פרגולות, דקים, גדר עץ, חיפוי עץ לקירות ולתקרות, חיפוי תוחם למתחמים בבית, גזיבו עץ, סאונה ביתית, גגות ורעפים ומדרגות עץ.

 

אז למה חשוב לשים לב לפני שמתחילים לעצב בעץ את הבית?

  1. בחירה מקדימה של סוג העץ באמצעות דוגמיות. בדקו שהוא מתאים לשאר הבית ומה סוג העץ מצריך מכם מבחינת ההתקנה והשיוף שלו (האם העץ חזר או חלש לדוגמה).
  2. צבע העץ – בחנו קודם על חלק קטן, כיצד נראה הצבע אותו בחרתם על העץ. לעיתים הספיגה של הצבע בעץ שונה מהציפוי וחשוב לבדוק זאת מראש.
  3. כלי עבודה ובעלי מקצוע איכותיים – בחרו את מיש איתם העבודה תצא ברמה הגבוהה ביותר, אין סיבה להתפשר כשמדובר על עיצוב שהבנייה שלו מורכבת. טעות קטנה של מתקין לא מנוסה עלולה לעלות לכם הרבה יותר מכל מתקין.

 

דיקט

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם