Nishma's

חיפוש

האם מזון רטוב לכלבים עדיף על מזון יבש?

בעלי כלבים רבים משתדלים לספק לכלביהם את תנאי המחייה והתזונה המיטביים על מנת שיהיו בריאים ומאושרים. ישנן המון קטגוריות שבהן ניתן להתדיין ולהתווכח, אך אחת מהשאלות הנפוצות ביותר היא האם יש עדיפות למזון רטוב על פני יבש, או להיפך. שאלה זו כוללת בתוכה גורמים רבים שמשפיעים באופן ישיר על הבריאות של הכלב. על מנת לנסות לענות עליה, יש להסתכל על גורמים אלה.

 

משמעות פעולת הלעיסה

בקרב הקהילה המדעית יש הסכמה על כך שפעולת הלעיסה של הכלבים היא חשובה מאוד לבריאותם. הלעיסה מחזקת את השיניים של הכלבים ומונעת התפתחות של מחלות בפה. אוכל רטוב דורש באופן טבעי פעולת לעיסה מופחתת ולכן פחות תורם לה בהיבט זה. לכן במקרה של מזון יבש לכלבים יש יתרון על פני אוכל רטוב. ניתן כמובן לעתים לתת לכלב לאכול אוכל רטוב ללא חשש לנזק.

 

הנאה לכלב

אוכל רטוב לכלבים מכיל שומנים ונוזלים שטעימים לכלב ברוב המקרים. עובדה זו גם מחזקת את הריחניות של המזון ומאפשרת לכלב ליהנות מריחות שמתפזרים ברחבי הבית. בנוסף, האוכל הרטוב, שנחשב כמעין ממתק עבור הכלבים, יכול לסייע במתן תרופות לכלב. לעתים קרובות הכלבים לא מביעים עניין באכילת אוכל יבש שהוכנסה אליו תרופה. אוכל רטוב עשוי לסייע בבעיה זו בקלות.

 

מחיר

הדעה הרווחת היא שאוכל יבש לכלבים הוא משמעותית יותר זול מאוכל רטוב. במקרים רבים הטענה הזו היא אכן נכונה, אך לא ניתן לומר שהיא תקפה תמיד. קיימים סוגים רבים של אוכל יבש איכותי ועשיר תזונתית שעלול לעלות כמו או אפילו יותר מאוכל רטוב. לכן אם ההיבט הכלכלי הוא קריטי לבעלים, יש לשים לב לסוג האוכל שקונים בשביל הכלב ולשים לב לאיכות ולמחיר של המוצר.

 

ערך תזונתי

אוכל רטוב לכלבים לכלבים הוא בסופו של יום המקור התזונתי העיקרי (אם לא היחיד) של הכלב בבית. על כן, יש חשיבות לערכים התזונתיים של המזון שאנחנו מספקים לכלבינו. באופן כללי ניתן לומר שמזון רטוב הוא לרוב יותר מזין מאשר מזון יבש עקב התוספים התזונתיים שמוכנסים אליו. אלה כוללים ויטמינים וחלקי בשר איכותיים שמספקים לכלב את כל הדרישות התזונתיות שלו ואף מעבר לכך.

יחד עם זאת, קיימים גם סוגים רבים של מוצרי מזון יבש שלא נופלים באיכותם ביחס למזון רטוב. חשוב לציין שלא מדובר בהכרח בכל סוגי המזון היבש ושיש לבדוק מראש כראוי את סוג המזון, ואם הוא אכן מספק את צרכיו של הכלב. מומלץ תמיד להתייעץ עם ווטרינר בנושא.

 

לסיכום

לא ניתן לקבוע בצורה חד משמעית שסוג מזון רטוב מתעלה על סוג מזון יבש, או להיפך. כל סוג באופן טבעי מגיע עם היתרונות והחסרונות שלו, וניתן להשתמש בהם במצבים שונים לפי הצורך.

מזון רטוב לכלבים או מזון יבש

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם