Nishma's

חיפוש

מה אפשר לעשות עם תואר שני בייעוץ ארגוני?

יש לך ראש גדול, את רואה את הפרטים אבל גם את התמונה הגדולה ואת בעלת תואר ראשון אקדמאי? אם את רוצה להתקדם, כדאי לשקול ברצינות לימודי תואר שני בייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים- המשיכי לקרוא.

 

מה זה ייעוץ ארגוני?

מהפיכת התעשיה הפכה את שוק הצריכה להרבה יותר אגרסיבי. בתי ייצור משפחתיים קטנים נאלצו לשכור עוד ועוד עובדים ולהפוך לארגונים או עסקים כפי שאנחנו מכירים אותם כיום. על מנת להתייעל ולפעול נכון, הן בדאגה לעובדים והן ביצירת דינמיקה בין אגפי הארגון השונים, הלך והתגבש תחום הייעוץ הארגוני. תחום הייעוץ האירגוני מסייע לעסק להשתנות מול סביבה דינמית, להתייעל, להשתפר ולהפיק את המיטב מהיכולות של הארגון כולו ושל כל עובד בנפרד.

 

איך נראים הלימודים?

תואר שני בייעוץ ארגוני כולל בתוכו לימודי ליבה קלאסיים בתחום הארגוני כמו פסיכולוגיה וסוציולוגיה, יחד עם סדנאות וסמינרים בנושאי התנהלות אירגונית, עיצוב אסטרטגיה, פיתוח מנהלים, הדרכה, אבחון, הנחיית קבוצות וכו'. בנוסף ללימודים הפרונטליים ישנו החלק המעשי, הפרקטיקום, בו הסטודנטים מקבלים ארגון ופועלים איתו דרך כל שלבי הייעוץ הארגוני: אבחון, ייעוץ והתערבות. הפרקטיקום מלווה באופן אישי על ידי יועץ ארגוני בכיר ומכין את הסטודנט לשוק העבודה. כמו כן, שלב הפרקטיקום מוציא אל הפועל את החומר הנלמד ומעלה את הכשרת הסטודנטים לרמה הגבוהה ביותר שאפשר.

 

איך נראית העבודה?

העבודה עם ארגון מתחילה תמיד בתהליך של אבחון. על ידי ראיונות העובדים, סקרים וסדנאות לצוות ניתן למצוא את החלקים בארגון הזקוקים להתערבות. לעתים מדובר על חוסר תמריצים שגורם לשחיקה של העובדים, לפעמים חוסר תקשורת בין חלקי הארגון ולפעמים קושי מול חוסר בציוד.

לאחר שמאבחנים נקודות קשות בארגון ניתן לעבור לשלב הבא והוא הגדרת חזון החברה שיחד עם הקשיים שעלו בתהליך האבחון מולידים אסטרטגית פעולה ושינויים בארגון. היועצת הארגונית מסייעת בהנעת התהליכים לשינוי ומבקרת אותם תוך כדי עשיה על מנת לדייק אותם למבנה הארגון ואופי העובדים. לאחר הנעת השינויים היועצת הארגונית היא זו שבודקת אם הדברים נעשים בשטח ואם השינוי הרצוי אכן מתרחש.

 

מה חשוב לדעת?

העולם היום הוא עולם שמשתנה במהירות. האינטרנט בכלל והמדיות החברתיות בפרט הן שוק שאי אפשר להתעלם ממנו, המשפיע רבות על הרגלי הצריכה, יחד עם תחרויות ייבוא מהמזרח המוזילות משמעותית את המוצרים. בעולם כזה, ובתחרות הקשה בחוץ יש להקפיד להיות עם אצבע על הדופק. שחיקת עובדים, התיישנות דרכי העבודה והתקדמות הטכנולוגיה יכולה להפוך את הארגון לארגון מיושן וארכאי שלא מכניס מספיק כדי להתקיים. כדי להמנע ממצב כזה מומלץ להכניס יועצת ארגונית שתדע לאתר את נקודות התורפה של העסק, לחשוב יחד עם חברי ההנהלה על המקום אליו רוצים שהעסק יגיע, לבנות תכנית אסטרטגית ולהוריד אותה לשטח.

ייעוץ

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם