Nishma's

חיפוש

רשלנות רפואית תסמונת דאון

תסמונת דאון היא אחת מהתסמונות השכיחות ביותר בעולם ובמדינת ישראל. תסמונת דאון היא אחת מהתסמונות היחידות שניתן לגלות אותה עוד בשלב ההריון, על ידי בדיקות מקיפות. בדיקות אלו יכולות לאפשר לזוג ההורים להחליט האם ברצונם להמשיך או להפסיק את ההריון, מתוך שיקולים של התחשבות בילד וגם בעצמם. אולם גילוי של תסמונת דאון מצריך מעקב, ובמאמר הקרוב נדון בנושא רשלנות רפואית תסמונת דאון.

 

מה היא תסמונת דאון?

רבים נוטים לבלבל את תסמונת דאון עם תסמונות אחרות, וכדי לדעת על מה מדובר כדאי שנעשה קצת סדר. תסמונת דאון נגרמת בעקבות חלוקת זוג הכרומוזומים ה-21 שבגופנו, כך שהוא מכפיל את עצמו ויוצר מצב של טריזומיה. בעוד אצל אנשים בריאים החלוקה מתבצעת לפי 23 כרומוזומים מהאם ו-23 כרומוזמים מהאב, אצל אנשים עם תסמונת דאון החלוקה לא מתבצעת כראוי.

תסמונת דאון מתאפיינת במספר תסמינים חזותיים וכן תסמינים קוגנטיביים עליהם נרחיב כעת.

 

תסמינים חזותיים

כשמדברים על תסמינים חזותיים של תסמונת דאון מדברים בעיקר על אצבעות קצרות, צוואר קצר מהרגיל, אוזניים קטנות מהרגיל, לשון גדולה מהרגיל, עיניים מלוכסנות וכן פנים שטוחות.

 

תסמינים קוגנטיביים

אצל ילדים ואנשים עם תסמונת דאון ניתן להבחין בהתנהגות ילדותית, רכישה מעוכבת וחסרה של מיומנויות כמו דיבור, קריאה וכתיבה, מנת משכל נמוכה יחסית, מומים לבביים, סיכון מוגבר לחלות בסכרת נעורים, עקרות, לקויות ראייה ועוד.

 

רשלנות רפואית תסמונת דאון

כאשר מתקיים מצב של רשלנות רפואית תסמונת דאון, עלול בהחלט לקרות מצב של התדרדרות במצבו של הלוקה בתסמונת, הפנייה לטיפולים לא רלוונטים, מתן מידע חלקי, חסר או אי מתן של מידע רלוונטי אודות התסמונת להורים לעתיד, אי מסירת המידע על התסמונת שנמצאה אצל העובר, פענוח שגוי של בדיקות, אי אבחון ועוד.

במקרים של רשלנות רפואית תסמונת דאון ההורים רשאים, כמובן, לפתוח בתביעה כנגד הרופא המטפל ובית החולים המטפל. במידה ובחרתם לגשת להליך משפטי בנושא רשלנות רפואית תסמונת דאון, מומלץ מאוד לשכור את שירותיהם של עורכי דין מומחים בתחום הרשלנות הרפואית, שיוכלו לייעץ מנסיונם, מקצועיותם ומהידע הנרחב שלהם.

 

עורך דין רשלנות רפואית

במידע ואתם זקוקים לעורך דין בגין רשלנות רפואית תסמונת דאון, כדאי שתכירו את משרד עו"ד פייל ושות'. המשרד הוא הגדול בארץ בייצוג תובעים בנושא הרשלנות הרפואית. המשרד, שכולל למעלה מ-30 עורכי דין מומחים בנושא הרשלנות הרפואית, הביא להצלחה אלפי לקוחות שנאלצו לתבוע בגין רשלנות רפואית.

המשרד כולל צוות של יועצים רפואיים וכן יועצים ביטוחיים שמלווה את תהליך התביעה ומייעץ בהתאם לתחום הרשלנות הרפואית הספציפי שבגינו אתם ניגשים לתביעה. על מנת לא לעמוד לבד אל מול המערכת המשפטית ואל מול הנתבע, היוועצו עם עורך דין והבטיחו לעצמכם הליך משפטי פשוט עד כמה שניתן.

 

עורך דין עם ספר

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם