Nishma's

חיפוש

הדרך להחלמה: 5 דברים שתוכל לעשות כדי לזרז את ההחלמה שלך מניתוח אורתופדי

ניתוח אורתופדי הוא הליך שמטרתו לטפל בנזקים, פציעות, מחלות, גידולים וטראומות של השרירים והשלד. מדובר על ניתוח המחייב החלמה מלאה על מנת לשפר את איכות החיים של המטופל. המאמר יפרט 5 דברים שניתן לעשות כדי לזרז את תהליך ההחלמה.

 

1 – לטפל בכאבים לאחר ניתוח אורתופדי

ניתוח אורתופדי יכול להיות ניתוח קטן או גדול עם הרדמה מלאה או הרדמה מקומית. כמו כן, ישנם סוגי ניתוחי אורתופדיה רבים. למשל, ניתוח במיניסקוס, ניתוח בגיד האכילס, ניתוח להחלפת ירך, החלפת ברך חלקית או מלאה ועוד. מומלץ להיכנס לאתר של אורתופד רונן דבי למידע נוסף. לאחר ניתוח אורתופדי המטופל עלול לסבול מכאבים ולא משנה מהו סדר גודל הניתוח ומהי שיטת הניתוח.

לפיכך, יהיה עליו לקבל תרופות לשיכוך כאבים ותרופות נוגדות דלקת. דרך נוספת לטיפול בכאבים היא הרדמה מקומית שלעיתים תהיה באמצעות הזרקה אפידורלית.

ניתוח אורטופדי

2 – שיטות משלימות לשיכוך כאבים

אופציה נוספת לשיכוך כאבים היא באמצעות שיטות אלטרנטיביות בדומה לדיקור סיני, רפלקסולוגיה, או שיאצו. הדיקור הסיני למשל, מועיל לא רק נגד כאבים אלא גם להורדת נפיחות. ישנם אף טיפולים הוליסטיים באמצעות תרופות טבעיות העשויות מתרכובת צמחים שיכולות להועיל למטופל, הכל בהתאם לרמת הכאב ובהשפעה על המטופל.

גישה נוספת לטיפול בכאב היא הגישה העצבית. באמצעות מכשיר עם אלקטרודות אותו מחברים בנקודות מסוימות סביב הפצע הניתוחי כדי להקל על הכאבים.

 

3 – לבצע תרגילים כדי להגדיל את טווח התנועה

פעולה נוספת המזרזת את ההחלמה מניתוח אורתופדי היא תנועתיות. הגדלת טווח התנועה ותרגול קבוע יכול להיעשות באופן עצמאי לאחר הדרכת המנתח ובמקביל לקבל טיפולי פיזיותרפיה מאנשי מקצוע שגם הם עוסקים בהגדלת טווח התנועה ובתנועתיות של השרירים.

למשל, לאחר החלפת מפרק ירך מומלץ לבצע תנועה פאסיבית מתמשכת על ידי מנשא מיוחד לרגל שמניע באופן קבוע את המפרקים. לפיכך, יש לבדוק איזה מכשור אורתופדי יכול לסייע למטרות דומות לאחר ניתוחים אורתופדיים.

ניתוח אורטופדי

4 – שמירה על היגיינה

לאחר ניתוח אורתופדי המנתח ידריך את המטופל כיצד לטפל באזור הניתוח. ברוב הניתוחים בגפיים האזור יהיה חבוש ולכן יש להחליף את התחבושת או לא להסירה לפי הוראות הרופא. כאשר המקום אינו חבוש וניתן כבר לרחוץ את האזור, יש להקפיד לנקות עם מים וסבון,

 

5 – להגיע לביקורת

הדבר החשוב ביותר הוא להתמיד ולהגיע לאחר הניתוח האורתופדי לביקורת של הרופא המנתח. ברוב המקרים ביקורת ראשונה תהיה כדי להוציא את התפרים ולבדוק את האזור הניתוחי והביקורת השנייה תהיה כדי לבדוק את החלמת הפצע הניתוחי ואת התנועתיות. מומלץ לא לפספס את ביקורת הרופא כדי להגיע להחלמה מלאה. לסיכום, הקשבה להוראות הרופא וטיפול באמצעים שונים יסייעו לכם להחלים מהר מהניתוח.

ניתוח אורטופדי

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם