Nishma's

חיפוש

כמה פיצויים תוכלו לקבל על תאונת דרכים בעבודה?

אנשים שנפגעו בתאונת דרכים, זכאים לעתים קרובות לפיצויים מחברת הביטוח, שיכולים להגיע לסכומים גבוהים המשקפים את הנזק הפיזי והנפשי, ואת ההוצאות הרפואיות הגבוהות שיידרשו להן בעתיד

למרבה הצער, תאונות דרכים הן לא עניין נדיר – מעל עשרת אלפים תאונות דרכים עם נפגעים מתרחשות במדינת ישראל מדי שנה. גם במקרים הקלים יותר, שבהם התאונה מסתיימת בפציעות קלות בלבד, מדובר בחוויה קשה מאוד עבור על המעורבים. לעתים הנפגעים מתמודדים עם ההשלכות של התאונה לאורך זמן רב, בין אם מדובר בהשלכות של הפגיעה הפיזית או בטראומה נפשית שנגרמה כתוצאה מהתאונה.

אם נפגעתם בתאונת דרכים, בין אם היא התרחשה באשמת נהג אחר או באשמתכם, ייתכן שאתם זכאים לפיצויים מחברת הביטוח. לעתים, הפיצויים האלה יכולים להגיע גם למאות אלפי שקלים.

 

איך מגדירים תאונת דרכים?

לפני שמדברים על תביעות פיצויים על תאונת דרכים, חשוב להבין קודם כל איך מגדירים תאונת דרכים. על פי החוק היבש, תאונת דרכים היא כל פציעה שבה היה מעורב רכב ממונע, כמו מכונית, קטנוע, משאית ועוד. ההגדרה הזאת גמישה, ולעתים ניתן להחשיב כתאונת דרכים גם פגיעה שנגרמה בזמן שהרכב לא היה מונע, למשל בכניסה או ביציאה מרכב או בזמן טיפול ברכב דומם.

 

כמה פיצויים מקבלים על תאונת דרכים?

התשובה לשאלה כמה פיצויים מקבלים על תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה היא מורכבת, מפני שהיא תלויה בהרבה גורמים: חומרת הנזק שנגרם מהפציעה, הזמן בו התרחשה התאונה, מי היו המעורבים ומי נושא באשמה. דבר שחשוב להבין בנוגע לתיקים של תאונות דרכים זה שלא תמיד הנזק כולו ברור לנו זמן קצר אחרי התאונה. נזקים מתאונות דרכים עלולים להחמיר עם הזמן, גם כאשר נדמה שהפגיעה הראשונית הייתה קלה.

לדוגמה, היו מקרים בעבר בהם נפגעים מתאונות דרכים הסכימו לקבל פיצוי נמוך על פגיעה קלה, ורק כמה חודשים לאחר מכן התחילו להרגיש את ההשלכות האמיתיות של הפגיעה – כאבי ראש וגב, סיוטים ועוד. בפעולה נכונה, במקרים כאלו ניתן להשיג פיצוי גבוה יותר גם בדיעבד. פיצויים על נזק לטווח ארוך יכולים להגיע גם למאות אלפי שקלים.

 

למה חשוב להיעזר בעורך דין מומחה לתאונות דרכים?

נפגעים בתאונות דרכים לא תמיד יהיו פנויים להתעסק בתביעה מול חברת הביטוח, וחברת הביטוח תעדיף בדרך כלל לפטור אותם עם פיצוי קטן או בלי פיצוי בכלל. אדם שאין לא הכשרה מקצועית בתחום עלול להתבלבל מול המסמכים, המספרים והאותיות הקטנות, וככל הנראה שהוא לא ידע איך להוציא את המירב מחברת הביטוח. מסיבה זו, אם עברתם תאונת דרכים ולדעתכם מגיעים לכם פיצויים (או פיצויים גבוהים יותר מהפיצוי הראשוני שקיבלתם), כדאי לפנות לעורכת דין מומחית בתביעות הקשורות לתאונות דרכים, שתוכל לסייע לכם לקבל את מלוא הפיצויים שמגיעים לכם.

VladArtist / Pixabay
תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם