Nishma's

חיפוש

כך תבחרו יין מומלץ לארוחת השבת

חזרתם מהשוק (או הסופר), העמדתם סירים, נכנסתם למקלחת ארוכה ומפנקת ויצאתם מצוחצחים ונקיים בחולצת שבת נקייה. רק יין – זכרתם? ודאגתם להתאים אותו לארוחה המרהיבה שכבר מתבשלת? יש לנו כמה טיפים והצעות ליינות שישתלבו מדהים בכל ארוחת שבת, יהיו תוספת מכובדת לקידוש, ויעזרו לכם לקבל את השבת בשמחה גדולה…

 

לא חייבים להתלבט מול המדף

קניות לשישי הם חתיכת תיק. אנחנו יודעים. השווקים עמוסים, התורים ארוכים, העגלות מלאות, ולמי יש כוח לעמוד עכשיו מול מדפי היין ולבחון לעומק כל בקבוק ובקבוק והאם הוא מתאים לדג שתכננתם להגיש. כאב ראש, וזה עוד לפני ששתיתם טיפה! מה עושים? בוחנים את האופציה של הזמנה אונליין.

המלצה שלנו – להציץ רגע במבחר של בלנד חנות משקאות עם מגוון מהמם של משקאות אלכוהוליים בכלל ויינות בפרט, לבחור בנחת – ולקבל את המשלוח עד הבית! אין צורך לסחוב בקבוקים… פינוק, לא?

 

אדום או לבן?

השאלה הנצחית! לכל ארוחה אחרת היינו פשוט ממליצים לקנות שני בקבוקים ושכל אחד ישתה מה שמשמח אותו, חשוב להדגיש שבארוחות שבת העניין מעט שונה. אם מדובר בארוחה מסורתית הכוללת קידוש, המסורת היא לקדש על יין אדום. ישנם ויכוחים שונים, וטיעונים לכאן ולכאן, כמו בכל מסורת ביהדות – אך הנוהג המקובל הוא יין אדום.

 

קצת הלכה לא תזיק

ואם כבר התקטננו בענייני מסורת מנהגים והלכה, נגיד גם שזו נחשבת מצווה לקדש על יין שעבר לפחות ארבעים ימי התיישנות, משמע – יין שעברו לפחות ארבעים יום מיום סחיטת הענבים. ובקיצור? עדיף תמיד לקדש על יין אדום כשר, ואיכותי! לא רע, לדעתנו. מתחילים בקידוש, ונהנים גם בשאר הארוחה מיין ערב לחך.

 

תוצרת הארץ

אם כבר אנחנו במסורת של שישי ישראלי, יחד עם המשפחה והחברים, למה לא להשקיע גם בתוצרת מקומית? מעבר למשמעות העמוקה, לחיבור לארץ, ולתרומה לכלכלה המקומית – היינות הישראלים עברו בשנים האחרונות מהפך של ממש, ואף מיוצאים לחו״ל בביקוש רב, עם יחסי ציבור שלא היו מביישים גם את גל גדות. אז אם מתחשק לכם להוסיף עוד ערך מוסף וגאווה מקומית לארוחה, לא על חשבון הטעם, אלא להפך – בחרו ביין מתוצרת הארץ. ארץ זבת חלב ודבש, ויין.

 

סיומת מתוקה

כדי להקליל את האווירה בסוף הארוחה, ולהגיע לחלק הכיפי באמת, הקינוח, כדאי להתאים יין כיפי וקליל יותר שישתלב עם החלק הקולינרי הזה של הערב. מה דעתכם על יין קינוח? יין קליל יותר, עם מתיקות חזקה, שיעצים את טעמי הקינוח השונים ויסיים את הערב בחיוך ובכיף גדול. תחשבו על זה!

מקווים שהקלנו קצת על ההכנות לארוחה, ואולי נתנו עוד זווית מעניינת, דרך היין. נאחל לכם שבת שלום, בתיאבון, שתהיו מוקפים במשפחה ואהובים וכמובן שגם נרים יחד כוס לחיים!

בלנד חנות משקאות

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם