Nishma's

חיפוש

התחדשות עירונית בתל אביב

מי שמסתובב בתל אביב רגיל לראות בנייני רכבת ישנים שנבנו בשנות החמישים והשישים, בניינים מכוערים למדי שהמצב הפיזי שלהם ירוד. עיריית תל אביב, יזמים ותושבים משנים את המצב ומובילים התחדשות עירונית בתל אביב, הבניינים הישנים והמכוערים מחליפים את מקומם בבניינים מעוצבים ומודרניים המתאימים לעיר קוסמופוליטית ומתקדמת כתל אביב.

 

מה עומד מאחורי ההתחדשות העירונית בתל אביב

אנו עדים להתחדשות עירונית רבה ומשמעותית יותר בתל אביב, יש לכך סיבות רבות, עיריית תל אביב נחשבת לאחת העיריות העשירות בישראל והיא מספקת תמיכה ומעודדת את נושא ההתחדשות העירונית, גם המצב הכלכלי של התושבים בתל אביב נחשב לטוב יחסית מה שמאפשר להם להשקיע ממון רב יותר בדיור שלהם ולהתעקש על חידוש הבניין שבו הם גרים.

לבסוף פרויקט תמ"א בתל אביב משתלם ביותר גם ליזמים וגם לדיירים, לאור העובדה ששווי הקרקע בתל אביב גבוהה במיוחד, מחירי הנדל"ן בעיר נחשבים לגבוהים בישראל, כך גם היזם שמשקיע בשיפוץ הבניין, עיצובו מחדש והתאמתו למאה ה-21 יכול להרוויח כסף מהדירות שיתווספו לבניין וגם הדיירים נהנים מדירה חדשה ומשופצת וכן מעליית ערך משמעותית לשווי הדירה שלהם.

שילוב הגורמים הללו מוביל לתנופת התחדשות משמעותית בעיר, נדמה שבכל רחוב ניתן למצוא בניין או שניים שנכנס לפרוייקט תמ"א 38, תושבים רבים של העיר שוקלים להצטרף גם הם לגל ההתחדשות ולהנות מכל ההטבות הנלוות לחידוש הדירה.

בניין בבניה

 

כיצד לבחור יזם תמ"א 38

חשיבות הניסיון של היזם אדירה

יזם שעשה מספר פרויקטים של תמ"א 38 יידע מה האתגרים שעומדים בפניו ויתכונן אליהם בצורה טובה בהרבה ממי שלא צבר ניסיון מספק בפרויקטים מהסוג הזה. פרויקט תמ"א 38 בניגוד לפרויקט יזמי אחר מכיל אתגרים שאינם בהכרח מקשים על יזמים בפרויקטים רגילים כמו הצורך להתמודד עם דיירים, עם בניינים ישנים במיוחד שעוברים והצורך להתאים את הפרויקט לרשות המקומית.

 

כיצד לבחור יזם תמ"א 38

ניסיון ניסיון ניסיון – כל דייר שהשתתף בפרוייקט תמ"א 38 יעיד שהגורם הכי משמעותי בתהליך ההתחדשות הוא היזם, יש חשיבות אדירה כך שהיזם יהיה בעל ניסיון רב בפרוייקטים מהסוג הזה. יזם טוב יעמוד בכל ההתחייבות שלקח על עצמו, יקצר את זמן השיפוץ ויפצה את הדיירים כראוי בעבור הזמן שבו הם נמצאים מחוץ לבית.

לכן חשוב מאוד לבחון לפרטי פרטים את הניסיון של היזם ואת ההיסטוריה שלו בפרוייקטי תמ"א 38 בתל אביב ובמקומות אחרים, השתדלו למצוא דייר אחד או שניים שמתגורר באחד הפרוייקטים שהיזם השלים, בררו לגבי התנהלות היזם בזמן הפרוייקט וכן תשאלו אותו לגבי איכות הבנייה של הדירה לאחר סיומו.

מעבר לכך, כדאי לשים דגש גם על החוסן הכלכלי של היזם, יזם שיש לו גב כלכלי איתן יוכל לקדם את תהליך הבנייה מהר יותר ולקצר את הזמן בו תשהו מחוץ לבית.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם