Nishma's

חיפוש

הכל על הסכם גירושין בו הועברו הזכויות בדירה

הסכמי גירושין הם מסמכים משפטיים וחוקיים שמנסחים ומסדירים בין בני הזוג כמעט כל וכל תחום בחיים, במיוחד אם יש מעורבות של ילדים.

הסכם הגירושין מחלק את כל הרכוש, הכספים, והציוד של בני הזוג, ואחד הדברים בהם עוסק הסכם הגירושים הוא הנדל"ן וחלוקת והעברת זכויות על הנדל"ן והדירה מבן זוג אחד לאחר כחלק מהסכם הגירושין.

לאחר העברת הנדל"ן אל בן זוג אחד, לרוב יתבצע איזון משאבים ביניהם, כלומר כיסוי חלקו של המפסיד מהעסקה, כדי לאזן את המשאבים בניהם.

מדובר בהליך מעניין בהסכם הגירושין שחשוב להכיר בו, כדי להבין מול מה אתם עומדים ומה מצפה לכם לקראת התהליך.

לשם כך, לפניכם הכל על הסכם גירושין בו הועברו הזכויות בדירה.

 

מה היא בדיוק העברת הזכויות בדירה כחלק מגירושין?

כחלק מהסכם הגירושין, נחלקים בין בני הזוג כל המשאבים, הכספים והציוד שהשניים מחזיקים בהם או חלקו במשך השנים. בית המשפט לרוב נוטה לחלק את כל הכספים וכל המשאבים הללו, שווה בשווה בין בני הזוג. עבור תמיכה בתהליך, מומלץ לפנות לעורכת דין הלנה שמחי שמתמחה בתחום. אחד מן הדברים שיש לחלק בין בני הזוג הוא כמובן הדירה והנדל"ן של בני הזוג. מאחר ודירה אי אפשר לחלק ולחצות ל- 2, ניצבות בפני בין המשפט ובני הזוג המתגרש שתי אפשרויות:

  1. מכירת הדירה: האופציה הפשוטה ביותר – למכור את הדירה ולהתחלק שווה בשווה ברווחים ממנה. זו באמת אופציה בעייתית ברגע שיש ילדים שקשורים אל הדירה ורגילים לחיות בה, לכן במקרים כאלה לרוב יעדיף הזוג המתגרש לבחור באופציה השנייה.
  2. 2. העברת הזכויות בדירה: כחלק מאופציה זו, יש להעביר את הזכויות לדירה לאחד מבני הזוג, ולאחר מכן לבצע איזון משאבים בניהם שיפצה את בן הזוג השני שהפסיד את הדירה. בחירה באופציה הזו מאפשרת שמירה של הדירה אצל אחד מן הצדדים, וכך שמירה על השגרה של הילדים בביתם.

 

איך מתבצעת העברת הזכויות על הדירה?

כל התהליך להעברת הזכויות על הדירה לרוב מתבצע בסיוע של עורך דין שיודע את העבודה, אך ניתן גם באופן עצמאי כמובן להגיש את האישורים המתאימים ולבקש את הבקשה להעברה. כדי לבצע את ההעברה יש צורך במסמכים הבאים:

  • הסכם הגירושין, פסק דין לגירושין, ופסק דין שמאשר את ההסכם – בו מפורטות גם החלטות ההסכם החוקיות, שיעידו כי האדם שחלקו בדירה נמחק ושמפסיד את הדירה, מסכים לכך וזה מתבצע חוקית. חשוב לצרף פסק דין משפטי שמאשר את ההסכם ונותן לו תוקף מבית דין. גם פסק דין לגירושין שמצהיר על השניים כגרושים נדרש.
  • אישור הבנק – הבנק חייב גם כן לתת הסכמה על ההעברה במידה וקיימת משכנתא, מאחר והדבר משפיע על המשכנתא ועל התשלום שלה.
  • אישור עירייה – על העדר חובות לבני הזוג לפני ההעברה.

 

איש משפט

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם