Nishma's

חיפוש

החזרי מס – המדריך המלא לנישום המתחיל

נישום מתחיל? פעם ראשונה שמעריכים את הכנסתך למס הכנסה ואינך יודע איך זה עובד? גם מי שזו פעם ראשונה שלו, יוכל להיות זכאי להחזרי מס בעיקר במידה והערכת הכנסתו השנתית תהיה שגויה. עבור המתחילים בדרכם, ריכזנו את המדריך המלא להחזרי מס וגם למי תוכלו לפנות לעזרה בהחזרי המס?

 

החזרי מס – על שום מה?

החזרי מס הם תשלומים להם זכאים כל מי ששילמו למס הכנסה יותר משהיו צריכים. תשלומי המס המיותרים קורים בשל שיטת חישוב המס, אשר מתבססת על שיעור הכנסה שנתית של העובד. במהלך החישוב השנתי, לא מגולמים נקודות מס אשר מזכות בהנחה במס ועולות במהלך שנת המס כמו ילודה, פיטורים, יציאה לחל"ת ועוד.

 

איך תקבלו החזרי מס?

על מנת לקבל החזרי מס יש צורך בהגשת בקשה להחזרי מס מפקיד השומה. לבקשה תצטרכו לצרף פירוט הכנסה שנתי מכלל מקורות ההכנסה, פירוט הוצאות, מסמכים המאשרים זכאותכם לנקודות מס ומסמכים נדרשים שונים בהתאם לסוג הבקשה.

 

על מה תקבלו החזרי מס?

החזרי המס ניתנים כאמור בעיקר בזכות תשלומי מס גבוהים ממה שהייתם צריכים לשלם. במידה ושילמתם יותר ממה שהייתם אמורים, תקבלו החזרי מס. מעבר לכך, תהיו זכאים להחזרי מס עבור הוצאות שונות בהתאם למעמדכם כשכירים או עצמאים. שכירים כמעט ולא זכאים להחזרי מס על הוצאות, אולם עצמאים יהיו זכאים להחזרי מס בגין הוצאות הכרוכות בעסק אותו מנהלים.

 

מה כדאי שתדעו כשאתם מבקשים החזרי מס?

כשאתם מבקשים החזרי מס כדאי שתדעו שהדבר הקריטי ביותר הוא להגיש את הבקשה בצורה מקצועית ולספק את כלל המסמכים הנדרשים. במידה ולא הגשתם את הבקשה כמו שצריך, בחינת בקשתכם תארך זמן רב ואף אתם עלולים להפסיד כסף שמגיע לכם. מעבר לכך, כדאי שתדעו שתוכלו לבקש החזרי מס עד שש שנים אחורה משנת המס בה אתם מגישים את הבקשה.

 

החיים קלים יותר עם אנשי מקצוע

כאמור, כדי לקבל את כל ההחזרים המגיעים לכם במהירות, חשוב להגיש את הבקשה בצורה מקצועית. הגשת הבקשה יכולה להיות מורכבת, במיוחד עבור מי שזו הפעם הראשונה שלו. לכן, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע בתחום כמו רואה חשבון או בחברות ייעודיות לכך. אנשי המקצוע ילוו אתכם לאורך כל הדרך, יכווינו לגבי המסמכים הנדרשים וכן יעזרו לכם לקבל את ההחזרים המגיעים לכם במהירות וביעילות.

 

בקיצור – גם מתחילים יכולים

הגשת בקשה להחזרי מס יכולה להיות מורכבת ומסובכת עבור כולם, במיוחד עבור מי שזו הפעם הראשונה שלו. יחד עם זאת, גם נישום מתחיל מסוגל לעשות זאת. הגשת הבקשה תדרוש מכם להצהיר על ההוצאות שלכם ועל כלל ההכנסות. אם אתם רוצים לקבל את כל מה שמגיע לכם במהירות ויעילות, היעזרו באנשי מקצוע המתמחים בתחום והם ילוו אתכם.

חישוב החזרי מס

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם