Nishma's

חיפוש

מה ההבדל בן מיטה רגילה למיטה יהודית

מיטה יהודית היא מיטה המיועדת לקהל הדתי, החרדי ושומרי מסורת המעוניינים לשמור על הלכות נידה.

השמירה על ההלכה נעשית באמצעות הפרדת המיטה לשני החלקים השונים כאשר האישה נידה ואסור לפי ההלכה לזוג לישון זה עם זו.

מיטה יהודית דורשת תכנון אחר של בסיס המיטה כך שיהיה ניתן להפרדה, ושימוש במזרונים במיוחדים שניתן להפרידם זה מזה.

 

מיטה יהודית – הפתרון לתקופת הנידה

תקופת הנידה היא תקופה של שבעה ימים לאחר שהאישה רואה לראשונה את דם הווסת, או במילים אחרות – לאחר שקיבלה מחזור. בתקופת הנידה אסור לקיים יחסי אישות ויש לישון במיטות נפרדות. פתרון לא נוח במיוחד לתקופת הנידה היא אכן לישון במיטות נפרדות לחלוטין, אך מיטות יהודיות הן פתרון נהדר ונוח שעומד בדרישות ההלכה מחד, ומאידך מאפשר לזוג לישון יחד כשהאישה אינה נידה.

 

למי מתאימה מיטה יהודית?

התשובה האוטומטית היא ליהודים דתיים וחרדים או כל זוג שמעוניין לשמור על הלכות נידה. זה אמנם נכון, אך למעשה יש לא מעט חילונים שבוחרים לישון במיטה יהודית בכלל האפשרות הנוחה להפרדת מזרונים. מיטה היא המרחב הכי אישי ואינטימי שיש, ולפעמים זוג מעוניין להפריד את המזרונים מכל מיני שיקולים. מיטה זוגית מאפשרת לעשות זאת, ולכן היא פתרון נוח גם עבור זוגות חילוניים.

 

האם הצורך במיטה יהודית מגביל מבחינת העיצוב?

בעבר, זוגות שהיו מעוניינים לרכוש מיטה יהודית ניצבו מול אפשרויות די מוגבלות. רוב המיטות היהודיות היו מיטות פשוטות יחסית, וזוג לא היה יכול "להתפרע" בבחירה. היום המצב שונה לחלוטין, ובישראל תוכלו למצוא מיטה יהודית בכמעט כל עיצוב שתוכלו לחשוב עליו. היום ממש אין צורך לבחור בין שמירה על ההלכה לבין חדר יפה ומעוצב, וקיימות מגוון אפשרויות שנראות נהדר.

 

כיצד לבחור מיטה יהודית?

בנוסף לשיקולים השונים שעומדים בפניהם זוג המעוניין לרכוש מיטה זוגית חדשה, כאשר מדובר במיטה יהודית ישנם שיקולים נוספים.

השיקול הראשון הוא הנוחות והקלות של ההפרדה. אתם לא רוצים שעצם הפרדת המיטה תהיה סיפור מההפטרה, ולכן יש לבדוק שההפרדה מתבצעת באופן נוח, פשוט ומהיר. כמו כן, חשוב לבדוק שבהפרדת המיטה לא נוצר חור בין המיטות אלא שקיים סוגר המאפשר להחזיק את שתי המיטות יחד.

אחד היתרונות הגדולים של מיטה יהודית זה שהיא מאפשרת לכל אחד מבני הזוג לבחור מזרון שונה המתאים לצרכיו. נצלו זאת, ובחרו את המזרון המושלם עבורכם שיאפשר לכם לישון כמו שצריך בלילה.

בדומה לרכישה של כל מיטה אחרת, חשוב מאוד לראות את המיטה בעין ולהרגיש אותה לפני הרכישה. מיטה היא רהיט יקר שיישאר איתכם למשך שנים רבות ומדובר בהתחייבות לא פשוטה, ולכן מומלץ לנסות אותה ולראות אם היא נוחה לכם, וכן לבדוק את מנגנון ההזזה של המיטה ולוודא שהוא פשוט נוח לתפעול ולא מסובך מדי.

חדר שינה

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם