Nishma's

חיפוש

הדפסה על קנבס או הדפסה על קאפה – מה ההבדלים ובמה לבחור?

כשאנחנו מחליטים להכין מתנה מיוחדת הקשורה בהדפסה, לא תמיד נדע באיזה חומר הדפסה לבחור. החומר עליו מדפיסים לרוב מתחלק לשני סוגים – קנבס או קאפה. ההבדלים בין השניים רבים וגם מטרות השימוש שונות. אם אתם עומדים מול השאלה באיזה חומר לבחור, ואינכם יודעים מה התשובה, לרשותכם המדריך המלא – הדפסה על קנבס או הדפסה על קאפה – מה ההבדלים ובמה לבחור? 

 

מדוע מדפיסים על קנבס או קאפה?

בשנים האחרונות תמונות המודפסות על קנבס או קאפה לוקחות מקום גדול בחיינו. כמתנה לבת זוג, כמתנה משפחתית או אפילו כמתנה לאורחים בחתונה, הדפסת תמונות וברכות הפכו לאלמנט מרכזי בתרבות הישראלית.

ההדפסות באמצעות טכנולוגיה מתקדמת הפכו לאיכותיות יותר עם השנים וברמות דיוק מאוד גבוהות. אם אתם מעוניינים בהדפסה על קנבס או על קאפה, תוכלו למצוא את כל המידע הרלוונטי והשירותים המקצועיים בבית דפוס ישראגרף  למשל – פרטים באתר.

 

הדפסה על קנבס

קנבס הוא בד עתיק יומן שמשרת אותנו כבר מאות שנים עבור ציור. הקנבס הוא בד כותנה ארוג במתכונת של שתי וערב. הקנבס הוא פופולרי בעולמות האמנות בעיקר בזכות יכולות הספיגה שלו. הקנבס סופג צבעים שונים על הבד ומשאיר עמידות לאורך זמן רב. השימוש בבד קנבס עם השנים התפתח גם לעולמות הצילום, בו צלמים מפתחים ומדפיסים את תמונותיהם על הקנבס.

במהלך השנים, יחד עם ההתקדמות הטכנולוגית בעולם הדפוס והשתכללות המכונות התעשייתיות, החלו הדפסות על בד הקנבס להיות יותר איכותיות ונגישות לציבור הרחב. אופנת ההדפסה על קנבס, יחד עם בדים ובגדים באופן כללי, הפכו לאמצעי גדול באופנת היום יום שלנו.

 

הדפסה על קאפה

קאפה בניגוד לקנבס, הוא אינו בד. קאפה הוא חומר קשיח, מזכיר קלקר דחוס בצורתו. הקאפה היא עמידה ופני השטח שלה חלקים במיוחד. משטחי הקאפה הם לא כמו הקנבס, הם מגיעים בסוגי עובי שונים ולמעשה ההדפסה אינה מתבצעת על הקאפה עצמה, אלא מודבקת עלייה.

כלומר, אם בקנבס ההדפסה היא על הבד עצמו ומתבצעת על האריגים של הבד, בקאפה אין הדפסה ישירה על המשטח, אלא על חומר אחר שמודבק על הקאפה. הדפסה על קאפה היא יותר קלה וזולה, מאחר ולא מתבצעת הדפסה ישירה עלייה אלא על חומר חיצוני.

 

מה ההבדלים?

אם קנבס הוא הבד שעליו מדפיסים את התמונה ולמעשה הצבעים נספגים בבד, בקאפה הדבר לא מתבצע כך. ההדפסה היא על חומר חיצוני שמודבק בסופו של דבר על הקאפה. עם זאת, הקאפה היא יותר עמידה ופחות ניתנת להריסה או לקריעה לעומת הקנבס הדקיק שעשוי בד.

כמו כן, הדפסת התמונות על הקאפה היא באיכות יותר נמוכה מהדפסת התמונה על בד הקנבס. כך שלשני המוצרים יש יתרונות וחסרונות, אבל מה שבטוח ששניהם הפכו היום לדבר בלתי נפרד מתרבות המתנות בישראל.

הדפסה על קנבס

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם