Nishma's

חיפוש

האם יש הבדל בין הדברת תיקן גרמני לאמריקאי?

בדרך כלל, לאדם הממוצע לא משנה מהו סוג התיקן שיש לו בבית.

מבחינתו זה מהווה מטרד – והוא מעוניין להיפטר מהם כמה שיותר מהר.

כדאי שתדעו כי קיימים סוגים שונים של תיקנים, ואופן הטיפול בהם שונה – מה שכמובן משפיע על היבטים שונים שחשוב שתיקחו בחשבון.

 

איך תדעו מהו סוג התיקן שיש לכם בבית

קיימים ארבעה סוגים שונים של תיקנים, אך אנו נתמקד בשניים הנפוצים יותר: התיקן האמריקאי והתיקן הגרמני. התיקן האמריקאי הוא תיקן גדול ומעופף, שיכול להגיע באורכו לכ- 4 סנטימטר, והוא הנפוץ יותר בבתים. הוא אוהב בעיקר מקומות חשוכים ולחים ולכן הוא מסתתר בעיקר בבורות ביוב ובארון שמתחת לכיור. התיקן הגרמני קטן יותר מהתיקן האמריקאי, אורכו כ- 1.5 סנטימטר בממוצע והוא מעדיף מקומות יבשים וחמים. את התיקן הגרמני פחות נפוץ למצוא בתוך הבית, אך לעיתים הוא יצליח למצוא את דרכו אל הבית שלכם בתוך קרטונים ומשלוחי מזון.

 

סוג ההדברה

הדברת התיקן האמריקאי הינה פשוטה יחסית, ומבוצעת בדרך כלל בריסוס של חומר הדברה מקבוצת הפירתרואידים. המדביר ירסס את המקומות המועדים לפורענות, כמו הארון שמתחת לכיור, פאנלים, חריצים וקירות, ובעיקר בבורות הביוב שלכם. הדברת תיקן גרמני מורכבת יותר, מאחר והוא נוהג להסתתר יותר ומקשה על תפיסתו. קיימות מספר שיטות להדברת התיקן הגרמני, אך היעילה ביותר היא זו המאתרת אותם במקומות המחבוא באמצעות ג'ל, ויש הנוהגים לשלב אותה ביחד עם ריסוס.

 

מחיר ההדברה

הדברה באמצעות ריסוס תהיה זולה יותר, לכן הדברה של התיקן האמריקאי תעלה לכם פחות כסף. בנוסף, מאחר והתיקן הגרמני קשה יותר לאיתור, יתכן כי ההדברה הראשונה לא תביא לתוצאות הרצויות, ותצטרכו לקרוא שוב למדביר. חשוב שתוודאו כי המדביר נותן לכם אחריות על ההדברה, בדיוק למקרים אלו.

 

סיכויי ההצלחה של ההדברה

בראש ובראשונה סיכויי ההצלחה של ההדברה תלויים בזיהוי הנכון של המזיקים שיש לכם בבית. אולם מלבד זאת, חשוב לדעת כי סיכויי ההצלחה של הדברת התיקן הגרמני נמוכים מסיכויי ההצלחה במקרה של התיקן האמריקאי, בדיוק מהסיבות שפירטנו קודם. בנוסף, ישנם מקרים בהם שימוש בג'ל פיתיון להדברת התיקן הגרמני לא יחסל לחלוטין את הבעיה ויהיה צורך בטיפול משולב ומתמשך של חומרי הדברה.

 

התקשרו למדביר

התמודדות עם תיקנים בביתכם,  עלולה להיות מלחמה אבודה מראש. לכן מומלץ להזמין מדביר מקצועי ומנוסה שיפתור לכם את הבעיה ביעילות. מאחר וקיימים הבדלים בסוגי ההדברות, יתכן כי המדביר ישאל אתכם מהו סוג המזיק בו נתקלתם. איך תדעו אם זה תיקן גרמני או אמריקאי? שימו לב לגודלו של התיקן ולצבעו, ואמרו למדביר היכן אתם נתקלים בו בדרך כלל. המידע שתתנו לו יעזור לו לומר לכם איזה סוג הדברה אתם צריכים ומה העלויות.

 

פיזור עשן

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם