Nishma's

חיפוש

אם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה בעקבות אדנוקרצינומה?

לפטור מוחלט ממס הכנסה יש משמעות כלכלית רצינית, וזו בדיוק הסיבה שהמדינה מעניקה אותו רק במקרים חריגים. הסיטואציה הנפוצה ביותר שבה אנחנו יכולים לקבל את הפטור הזה היא מחלה, כאשר יש מספר מחלות שמזכות בפטור הזה. באתר של רשות המיסים נין לקרוא על המחלות הללו, אבל בינתיים, הנה כל מה שחשוב לדעת על פטור ממס לחולי אדנוקרצינומה. 

 

אדנוקרצינומה

בלי להיכנס להגדרות מורכבות מידי, אדנוקרצינומה הוא סוג מסוים של סרטן. השם הזה מתייחס לאופן שבו הסרטן פועל, ומדובר על אחד הסוגים הנפוצים ביותר שלו. גידולים מהסוג הזה יכולים להופיע במקומות שונים בגוף, ויחד עם הטיפול במחלה מגיעים גם קשיים רבים.

אחד הקשיים איתו מתמודדים כמעט כל חולי הסרטן אלו הוצאות כלכליות לא מבוטלות. בין אם מדובר על טיפולים שלא מוכרים על ידי הרשויות, תרופות יקרות או שהייה ארוכת טווח בבתי חולים, לא תמיד יש לנו מאיפה לכסות את ההוצאות הללו. זו בדיוק הסיבה שחשוב להכיר את הנושא של מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה.

אדנוקרצינומה

פטור ממס הכנסה

עבור מי שחולה בסוג הסרטן הזה, פטור ממס הכנסה יכול מאוד לעזור. הפטור הזה מאפשר לכם להמשיך לשמור על הכנסה יחסית יציבה, ונותן תמריץ לא לנטוש את שוק העבודה. עם זאת, הפטור הזה הוא פטור משמעותית, והמדינה לא ממהרת להעניק אותו לכל אחד. כדי לקבל את הפטור, יש צורך להגיש בקשה אל רשות המיסים.

פטור ממס הכנסה

הגשת הבקשה

בקשה לרשות המיסים נועדה להציג לרשות את המסמכים שמוכיחים שאתם אכן עומדים בתנאים לקבלת הפטור המיוחל. התיק שאותו תגישו צריך לכלול את כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים בעניין שלכם, כמו גם את תלוש המשכורת שלכם. מס הכנסה הוא מס מדורג שנקבע לפי גובה המשכורת שלכם, ולכן רשות המיסים צריכה לדעת מה גובה המשכורת שאתם מקבלים.

מס הכנסה יבדקו את המסמכים שהגשתם ובהתאם למצב הרפואי שלכם יחליטו מה מידת הפטור שמגיע לכם. פטור מלא ממס הכנסה לא ניתן בכל מקרה, ויש גורם נוסף שמשפיע עליו, גם בלי קשר למצב שלכם מבחינת הסרטן.

 

אחוזי נכות

בלי קשר למצב שלכם מבחינת המחלה, אם נפסקו לטובתכם אחוזי נכות בשיעור מסוים מגיע לכם פטור מלא ממס הכנסה. האחוז שממנו ואילך יש פטור הוא 90, כאשר התוקף של אחוזי הנכות צריך להיות למשך לפחות חצי שנה. פטור כזה הוא פטור בגין נכות, והוא ניתן בכל מצב שהוא, בלי קשר למצב הרפואי הנוכחי של החולה. כמובן ש90 אחוזי נכות בגלל סרטן גם הם מזכים בפטור.

 

לסיכום

פטור ממס הכנסה לחולי סרטן מסוג אדנוקרצינומה ניתן להם על בסיס המצב הרפואי שלהם. את הבקשה יש להגיש למס הכנסה, בצירוף המסמכים הרפואיים הרלוונטיים שיקבעו מה רמת הפטור שאליו אתם זכאים לאור מצבכם.

אם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה בעקבות אדנוקרצינומה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם