Nishma's

חיפוש

איתור כספים אבודים: המדריך המלא

כספים אבודים הם כל אותם הכספים ששכחתם מהם או מראש לא ידעתם על קיומם. דרך פרויקט הר הכסף של משרד האוצר, תוכלו לאתר ולהשיב אליכם את אותם הכספים האבודים.

מה זה אומר בדיוק? איך עושים את זה? מה התהליך שבו זה קורה? איפה הכסף יכול להיות? איך משיבים את הכסף?
אנחנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות האלה! אז קבלו את המדריך המלא לאיתור כספים אבודים.

 

מה זה אומר "כספים אבודים"?

כספים אבודים הם כספים "שנשארו מאחור". הם יכולים להיות אבודים מהרבה סיבות. יכול להיות שמדובר בסכומים זעומים אבל יכול להיות גם שהכספים האבודים שלכם מגיעים עד סכום נאה של כסף.
הם נקראים "אבודים" כי הם לא בשימוש אבל לא בגלל שבמודע אתם לא משתמשים בהם. לרוב אלו כספים שפשוט שכחתם מקיומם או אפילו לא ידעם שהם בבעלותכם.

קופת חיסכון

 

איפה כספים אבודים יכולים להיות?

איך זה בכלל יכול להיות שיש לנו כספים אבודים?
נסו לענות על השאלות הבאות- גרתם תקופה בחו"ל? שירתתם במשרד הביטחון או במשטרה? החלפתם מקום עבודה? החלפתם סוכן ביטוח?
אם עניתם "כן" על אחת או יותר מהשאלות האלה, כנראה שיש לכם כסף אבוד. אבל גם אם עניתם על הכל "לא" ייתכן שעדיין יש לכם כסף שהוא בבעלותכם אבל אתם לא יודעים עליו.

 

כספים אבודים יכולים להיות לרוב באחד מארבעת האופציות הבאות

  1. חשבונות בנק- חסכונות, פיקדונות או חשבונות שאינם בשימוש (שעברו עשרה חודשים ומעלה מאז הפעולה האחרונה שהתבצעה בהם על ידי בעליהם) יכולים להכיל כספים אבודים.
  2. חסכונות פנסיוניים- חסכונות פנסיוניים, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות, ביטוחי חיים או קופות גמל לא פעילים שבעבר הפקדתם בהם כספים (כשכירים או כעצמאים), כנראה גם מכילים כספים אבודים.
  3. ביטוחים- פוליסות ביטוח או מוצרי ביטוח שונים (שמשמשים כתוכניות פנסיוניות) שפג תוקפם או שאינם רלוונטיים עבורכם יותר, עלולים גם להכיל כספים אבודים.
  4. ירושות- ייתכן שאחד מקרובי המשפחה שנפטרו הוריש לכם חשבונות בנק, חסכונות או ביטוחי חיים.

 

איך מאתרים את הכספים האבודים?

פה מערכת הר הכסף נכנסת לעניין. כדי לאתר את הכספים עליכם להזדהות בהר הכסף באמצעות תעודת זהות ואמצעי זיהוי נוספים. יהיה עליכם לענות על שתי שאלות זיהוי (האם הונפק לכם דרכון והאם יצאתם מהארץ בשלוש השנים האחרונות).
לאחר מכן יתחיל תהליך האיתור. תוצאות האיתור יציגו בפניכם מידע על חשבונות ופיקדונות לא פעילים שיש ברשותכם. הר הכסף לא יראה לכם את סוג הפיקדון או את סכום הכספים האבודים שיש לכם בו, אלא רק יצביע על המקומות שבהם נמצאים כספים על שמכם.

 

איך משיבים את הכסף אלינו?

כעת עליכם לפנות לכל גוף (בנק, חברת ביטוח וכו'), לבדוק מה היתרה שנמצאת בו ולהחליט אם למשוך משם את הכסף או לא. כדי לפנות אל הגופים השונים עליכם להצטייד במסמכים רלוונטיים.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם