Nishma's

חיפוש

איזה רישיונות וביטוחים צריכים להיות למנוף סל

מנופים ובפרט מנופי סל הם כלי עבודה מורכבים ומסוכנים, אשר דורשים מיומנות רבה על מנת להפעילם.

על כן, מפעילי מנוף צריכים רישיונות וביטוחים, וכן נדרשות להתבצע בדיקות תקופתיות למנוף על מנת לוודא את תקינותו. 

איזה רישיונות וביטוחים צריכים להיות למנוף סל? על כך בכתבה הבאה.

 

מנוף סל – מה זה ולמה זה משמש?

ראשית, לפני שנעסוק ברישיונות והביטוחים הנדרשים להפעלת מנופים שונים ומנוף סל בפרט, ולפני שנפנה להזמנת מנוף סל, חשוב להבין על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על מנוף סל. מנוף סל הוא כינוי עבור מכונת הרמה אשר בקצה זרוע ההרמה שלה מותקן סל המיועד להרמה של אנשים או משאות. מנופי סל, היא משפחה שלמה של מנופים שונים בעלי סוגים שונים של סלים וזרועות המתאימים לביצוע של משימות שונות. ישנם מנופים בעלי סל המתאימים לביצוע של עבודות גובה שונות כמו גיזום, תיקון בעיות בגובה או אפילו התקנה של נורות רחוב, דגלים או קישוטים ומכונים מנוף סל אדם מפני שהסל מיועד להרמת אדם ולא להרמת משאות. כמו כן, ישנם מנופים בעלי סל הרמה המיועד להרמת משאות, הנקראים מנוף סולם, ומנופים שימושיים בעיקר עבור העברות תכולת דירה או משרד שכן הם לא דורשים פירוט של רהיטים עבור העברתם.

 

אילו רישיונות צריך עבור הפעלת מנוף?

כיוון שישנם סוגים שונים של מנופים ישנם גם סוגים שונים של רישיונות המתאימים למנופים השונים. ההבדל העיקרי בין רישוי המנופים הוא באופן השימוש שלהם, הגובה המקסימלי שלהם והמטען המקסימלי שהם מסוגלים לשאת. בנוסף, אם מדובר במנוף כמו מנוף סל אדם אז מפעיל המנוף צריך להחזיק גם ברישיון לעבודה בגובה. עבור מנוף סל, ישנם שני סוגי רישיונות הרלוונטיים למפעילי מנוף סל או מפעילי מנוף סל אדם. מנופי סל דורשים רישיון מסוג ד׳ המיועדים עבור עגורן להעמסה עצמית. מדובר בקבוצה של מנופים המותקנים על משאיות, ומיועדים הן להרמה של משאות והן לנשיאתם במשאית. רישיון מסוג ד׳ נחלק לשתי דרגות – דרגה 1 עבור העמסה של משאות במשקל של עד טון אחד ודרגה 2 עבור העמסה ללא מגבלת משקל. בנוסף, חלק מהמנופים בעלי הסל או במת ההרמה מוגדרים כמכונת הרמה והם לא דורשים רישיון מיוחד אלא תעודת מינוי.

 

רישיונות מיוחדים לעבודה בגובה

בנוסף לרישיונות המיועדים להפעלת מנוף, ישנם גם רישיונות לעבודה בגובה. מנופים כמו מנופי סל אדם או מלגזות שונות בהם יש עובד המבצע עבודה בגובה הם מנופים שהפעלתם מורכבת. מנופים אלו נשלטים לרוב אל ידי האדם שנמצא בסל ועל כן דורשים גם רישיון לעבודה עם מנוף וגם רישיון לעבודה בגובה. בנוסף, כל מנוף באשר הוא צריך לעבור בדיקות תקופתיות על מנת לוודא את תקינותם של רכיבי המנוף ולמנוע סיכון לתאונות.

 

רכב

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם