Nishma's

חיפוש

קופת גמל להשקעה – מתי שווה לעשות אותה

קופת גמל להשקעה היא מוצר חדש אשר יצא אל העולם בשנת 2016, כאשר תכליתו העיקרית היא לעודד חיסכון וולונטרי לפנסיה של עובדים המבקשים להגדיל את החיסכון החודשי שלהם.

קופת הגמל באה לעולם בעידן בו ההמון הופך מודע יותר ויותר לחשיבות החיסכון החודשי, צובר ידע באשר לאפיקי ההשקעה השונים, ועומד על זכויותיו מול החברות הפיננסיות השונות.

בפסקאות הקרובות נבחן את קופת הגמל להשקעה ונעמוד על היתרונות שבה.

 

קופת גמל להשקעה – מה זה?

ראשית כל יש מקום להגדיר מהי קופת גמל להשקעה. מוצר זה הוא למעשה  מעין קרן נאמנות אשר מאפשרת לרוכש שלה להגדיר את התמהיל שלה ואת רמת הסיכון של הכספים המושקעים בה. הגוף הפיננסי בו מתנהלת הקרן הוא בעל הידע אשר יכול להגדיר לכם כיצד יש להשקיע את הכסף בהתאם לרמת הסיכון שאתם מבקשים לקחת על עצמכם. הפערים בתשואות בין האפיקים השונים יכולים להיות גדולים מאוד, כאשר באפיקים סולידיים התשואה עשויה לנוע בין 1 אחוז ל-4 אחוז בשנה, בעוד באפיקים המנייתיים המסוכנים יותר התשואה עשויה לעלות אף על 10 אחוז בשנה. בכל מקרה, אין ספק כי השקעה באמצעות מוצר זה היא יעילה יותר לעומת אי-השקעה, כך שבמקרה ויש לכם כסף חסוך שאינו מושקע, מדובר באפיק מצוין.

 

מה היתרונות של השקעה דרך קופת גמל להשקעה?

היתרון הבולט והמשמעותי ביותר של קופת גמל להשקעה הוא האפשרות להגדיר את משך החיסכון. ניתן להגדיר טווח חיסכון קצר, בינוני או ארוך, וזאת בהתאם לצרכים שלכם ולהוראה שתתנו לגוף בו מתנהלת קופת הגמל. פועל יוצא של תקופת החיסכון הוא מידת הסיכון. כלל האצבע אומר שככל שמשך החיסכון ארוך יותר כך תוכלו לבחור במסלולי השקעה בעלי סיכון גבוה יותר. שנית, קופות הגמל מנוהלות על ידי הגופים הפיננסיים הגדולים המפוקחים על ידי מוסדות המדינה. המשמעות היא שהמדינה מגבילה את גובה דמי הניהול החודשיים והמצטברים אותם ניתן לגבות מכם, מה שהופך את יעילות החיסכון לגדולה עוד יותר. כמו כן, החיסכון יכול להיות חיסכון משפחתי. כלומר, חרף העובדה שנקבע רף של כ-71 אלף ₪ חיסכון לאדם בשנה, ניתן שקופת הגמל תהיה משפחתית כל שמדובר בסכום שנתי פר נפש.

 

מתי להשקיע דרך קופת גמל?

קופת גמל יכולה לשרת מגון רחב של אינטרסים. כאשר אתם מבקשים לחסוך כסף עבור ילדכם מדובר בחיסכון האולטימטיבי, אשר מגדר את הסיכון שלכם ומאפשר לכם דינאמיות גבוהה. במקרים רבים הורים רבים בוחרים להקצות את קצבאות הילדים לחיסכון באפיק זה.

 

איך בוחרים קופת גמל?

קופת גמל היא כאמור מוצר שניתן להתאים אותו אישית לכל לקוח. כלומר, על מנת להנות מהאפשרות הטובה ביותר עבורכם נכון יהיה שתבצעו סקר שוק ותבחנו את האלטרנטיבות השונות, תוך השוואת מחירים ומיקוח מול החברות השונות.

 

מדדים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם