Nishma's

חיפוש

הסיכויים גבוהים והפיצויים נמוכים – רשלנות רפואית בצבא

רשלנות רפואית בצבא היא לצערנו אירוע שכיח מאוד. במאמר הבא נסביר למה קיימים סיכויים גבוהים יותר לרשלנות בצבא לעומת באזרחות, איך מקבלים פיצוי כספי ועם מי אפשר להתייעץ גם לפני וגם אחרי השחרור

רשלנות רפואית נמדדת על ידי בית המשפט בסטייה מרמת הזהירות הסבירה. אם הניזוק מצליח להוכיח שהרופא שטיפל בו סטה מרמת הזהירות הסבירה ביחס למקובל בתחום ושאותה סטייה גם גרמה לו את הנזק – שהיה נמנע אלמלא הסטייה – סביר להניח שתקום עבורו עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית.

המטרה של תביעת רשלנות רפואית היא לעשות צדק ולקבל פיצוי כספי. הבעיה היא שלמרות שבתי המשפט מגדירים רשלנות רפואית פחות או יותר לפי אותם קריטריונים בכל תחום, קיימים הבדלים בין שכיחות האירועים בצבא ובאזרחות.

 

למה בצבא יש יותר מקרים של רשלנות רפואית?

החדשות המצערות הן שבצבא קיימים סיכויים גבוהים לאירועים של רשלנות רפואית. אמנם אין על כך הוכחות מובהקות, אבל סביר להניח שהסיבה לכך היא העומס המוטל על הרופאים הצבאיים גם בשגרה וגם בחירום. בניגוד לרופאים באזרחות ששמורות להם זכויות סוציאליות מסוימות, בצבא זה בקושי קיים.

התוצאה היא סיכוי גבוה לסבול מרשלנות רפואית בסוגים שונים ורבים של אירועים רפואיים במהלך הצבא. הסיכון הזה קיים גם אצל חיילים בסדר, גם אצל חיילים בקבע וגם אצל משרתי מילואים. אז אם עוברים טיפול רפואי וחוששים שהרופא התרשל בתפקידו, צריך להתייעץ עם עורך דין ולדרוש פיצוי כספי.

 

מדוע להתייעץ מוקדם עם עורך דין?

התייעצות עם עו"ד דוד פייל למשל עוזרת לרכז את השאלות ואת השלבים השונים של טיפול במקרה תחת קורת גג אחת. היתרון של התייעצות עם עורך דין שההתמחות שלו היא דיני נזיקין בכלל ומקרים של רשלנות רפואית בפרט, הוא שאפשר לעבור איתו את התהליך: החל מאיסוף הנתונים והמידע, דרך קבלת חוות דעת רפואית ואובייקטיבית ועד הגשת התביעה וכמובן קבלת הפיצוי הכספי ההולם והראוי.

במובן מסוים, התייעצות עם עורך דין היא תנאי לקבלת פיצוי כספי. כאשר עורך דין מעורב בתהליך, זה אומר שהוא מביא את כל הניסיון שלו. בין היתר, עורך דין מנוסה שמתמחה בתביעות נזיקין וברשלנות רפואית יכול להנחות את החייל איזה מסמכים לאסוף, איזה נתונים לדרוש מהמערכת הצבאית, איזה סוג של כתב תביעה לנסח, איזה פיצוי לבקש ועוד.

 

מה הפיצוי הכספי בגין רשלנות רפואית?

הפיצויים על רשלנות רפואית בצבא נמוכים יותר מאשר באזרחות, כי קשה להוכיח את הקשר הישיר בין התנהגות המזיק לבין הנזק לניזוק.

כמו כן, יש לבודד את הקשר הזה משאר המשתנים שמשפיעים על בריאות נפשית ופיזיולוגית בצבא. בהקשר הזה, הפתרון יהיה לתכנן את כתב התביעה עם עורך דין כדי לדרוש פיצוי הגיוני.

 

qimono / Pixabay
תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם