Nishma's

חיפוש

מה עדיף – עורך דין פרטי או ציבורי

בעת הגשת כתב אישום, בין אם בגין עבירות תעבורה ובין אם בגין עבירות אחרות, ניתן לקבל שירותים מעורך דין ציבורי או מעורך דין פרטי המתמחה בתחום הנדרש. מה עדיף – עורך דין פרטי או ציבורי? על כך במאמר הבא.

 

שירותי עורך דין פרטי או ציבורי

פנייה לעורך דין פרטי בכל סוג של עבירה תדרוש מהחשודים לשלם לא מעט כסף על ייעוץ וייצוג בבית המשפט. למרות שרוב עורכי הדין הפרטיים אינם גובים כסף על ייעוץ. למשל עו"ד יערית אוליאל המתמחה בדיני תעבורה אינה גובה תשלום על הייעוץ הראשוני. בניגוד לכך, לעורך דין ציבורי לא צריך לשלם כלל ובית המשפט הוא הגוף הממנה אותו, כך שהוא אינו נתון לבחירה. חוק זה שנוסד ב-1996 מאפשר לאנשים מעוטי יכולת לקבל סיוע משפטי ללא עלות.

 

היתרונות של עורך דין ציבורי

בראש ובראשונה, כפי שנאמר, עורך דין ציבורי לא עולה כסף ומכיוון שהתהליך המשפטי נמשך לא מעט זמן זוהי אופציה טובה למי שאינו יכול לממן עורך דין פרטי. בנוסף, עורך דין ציבורי עוזר למעוטי יכולת כאשר האג'נדה המלווה אותו היא חברתית. הוא יילחם למען הלקוחות שלו לא פחות מעורך דין פרטי כי מה שמשרת אותו הוא העניין החברתי ולא הכלכלי. יתרון נוסף הוא שעורך הדין הציבורי לא יעדיף תיק מסוים על תיק אחר כי הוא אינו פועל מתוך שיקולי תועלת כפי שנוהגים חלק מעורכי הדין הפרטיים.

 

החסרונות של עורך דין ציבורי

החיסרון המשמעותי הוא שאין בחירה בעורך הדין ופעמים רבות מגיע אדם חדור מטרה אך ללא ניסיון מקצועי שעלול להזיק לתוצאות הרצויות מהמשפט. בנוסף ובאופן טבעי, כאשר לא כלולים שיקולים כספיים, הרצון להשקיע בתיק יורד ולא מקבלים את האיכות הנדרשת מהשירות שלו מצפים. כלומר, כאשר משלמים יש יותר מחויבות בכל דבר בחיים ולאו דווקא רק בייצוג משפטי. כמו כן, כאשר משלמים על השירות עורך הדין מפנה למומחים מטעמו ומשקיע יותר במשאבים כלכליים מאשר עורך דין ציבורי שאין לו יכולות כלכליות. למשל, כאשר מדובר בשלילת רישיון בשל בעיות רפואיות, עורך דין פרטי לתעבורה יכול לסייע בהפניה לרופאים מומחים על מנת לערער על הדין. הדבר החשוב ביותר הוא תשומת הלב שמעניקים לתיק. לרוב עורך דין ציבורי יעסוק בכמה תיקים בו זמנית בשל הלחץ המופעל עליו בתחום הציבורי. לעומתו, עורך דין פרטי יטפל בתיק מ-א'-ת' ויפנה את התיקים האחרים לשותפיו במשרד.

 

מה עדיף עורך דין פרטי או ציבורי?

עדיף לשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה בקריות פרטי ולהגיע איתו להסדר כספי הוגן על מנת לקבל ייצוג הולם ותמורה בעד התשלום. במקרים שבאמת אין אפשרויות כלכליות או ברירות אחרות, ניתן לבקש את הסיוע של עורך דין ציבורי.

 

מאזניים פטיש וספרים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם