Nishma's

חיפוש

עבודה טובה בחו"ל לשנתיים

ישראלים רבים בוחרים לארוז את המזוודות ולנסות את מזלם המקצועי בחו"ל. חלקם עושים זאת דרך החברה בה הם עובדים בארץ, וחלקם עושים זאת באופן עצמאי. אילו עבודות טובות ורווחיות תוכלו למצוא בחו"ל בצורה עצמאית, שמתאימות לתקופה של שנתיים?

עגלות ומכירות

התחום הכי ישראלי בחו"ל הוא לעבוד בעגלות, בעיקר של מוצרים ישראליים אופייניים כמו מוצרי ים המלח. ישראלים ידועים בעולם בשל הנועזות והאופי החם שלהם (וכן, גם בשל החוצפה הישראלית) – ולכן הם לרוב יבחרו בעבודה בתחום המכירות, בה הם יוכלו להשתמש בתכונות אופי אלו כיתרון ולמכור יותר סחורה מהמתחרים.

יש לציין שבעיקר בתחום זה (אך גם בתחומי עבודה אחרים) ישראלים רבים נוהגים לעבור ללא היתר עבודה, במחשבה שזו רק עבודה זמנית והסיכוי להיתפס הוא נמוך. עם זאת, מומלץ מאוד לעבוד רק אם יש ברשותכם היתר לכך – שכן העונש במידה ותיתפסו עלול להיות גבוה, ולהגיע עד גירוש מיידי מהמדינה.

הדרכה במחנות קיץ או לימוד בבית ספר

עבודה זו מתאימה לאלו מכם שאוהבים להדריך ולעבוד עם ילדים. ניתן לעבוד במחנות קיץ בחו"ל מטעם הסוכנות היהודית (או מטעם כל גוף אחר), וללמד את ילדי המקומיים שיעורי עברית או אנגלית.

מרבית הישראלים שעובדים בהדרכה במחנות קיץ עושים זאת במקומות בעלי זיקה לישראל, כמו קייטנות מטעם הקהילה היהודית המקומית, או עובדים בבתי ספר השייכים לקהילה היהודית המקומית. לעומתם, ישנם ישראלים רבים שמלמדים בבית ספר בתפקיד קבוע, ובוחרים לעשות זאת במקומות מרוחקים ועניים יותר – בהם יש צורך גדול במורים מערביים ומלומדים (למשל במדינות אפריקה או מזרח אסיה).

עבודות פיזיות

תחום נוסף שבו הישראלים הפכו לשם דבר בעולם הוא תחום ההובלות. ישנן מספר חברות הובלה ישראליות גדולות בחו"ל (במיוחד במקומות כמו ארצות הברית ואנגליה), וישראלים רבים עובדים בתחום ומרוויחים משכורות גבוהות.

זוהי עבודה שיש לה ביקוש בכל ימות השנה (שכן תמיד יהיו אנשים שיעברו דירה ויזדקקו להובלה), אך זוהי עבודה מאוד פיזית ושוחקת – וייתכן שאחרי שנתיים בתחום אתם כבר תרצו לחפש עבודה בתחום אחר (ואם לא תרצו בכך, כנראה שהגב שלכם יבקש זאת במקומכם).

עובדים בחו"ל? ייתכן שאתם זכאים להחזרי מס

ישראלים רבים שעובדים בחו"ל כלל אינם מודעים לעובדה שבזמן שהייתם בחו"ל, הם משלמים על אותו השירות מיסים מסוימים הן בישראל והן במדינה בה הם נמצאים (ונוצר מצב של כפל מס). במקרה שכזה, כמו במקרים אפשריים נוספים, העובד זכאי להחזר מס בישראל.

החזרי המס ניתנים לרוב לישראלים השוהים בחו"ל ועובדים שם אצל מעסיק זר, ולא מטעם חברה ישראלית או מעסיק ישראלי. עם זאת, מומלץ מאוד לברר בכל מקרה אם אתם זכאים לכספים כמו החזרי מס בגין שהייה בחו"ל – ייתכן שבצורה זו תוכלו לחסוך הרבה מאוד כסף!

עבודה בחו"ל

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם