Nishma's

חיפוש

2 סדנאות לבית ספר שאתם חייבים להכיר

כל מי שעוסק בשנים האחרונות בחינוך יודע שצריך לפתוח את הראש ולמצוא סדנאות לבתי ספר שיאפשרו לילדים לחוות וליהנות. מדובר בסדנאות שונות שלא עוסקות באופן ישיר ללמידה, אלא מובילות אליה בדרך עקיפה. יצאנו לבדוק עבור המתעניינים מהן הסדנאות האלה שפשוט חובה להכיר וחזרנו עם 2 סדנאות מומלצות במיוחד. הישארו אתנו ותגלו במה מדובר.

 

תכירו תחילה את המומחים שעזרו לנו להגיע אל הסדנאות הנבחרות

רגע לפני שנציג בפניכם את 2 הסדנאות הנבחרות, עליכם לדעת תחילה כי לא כתבנו את המדריך הנוכחי לבדנו. הרי אין לנו ידע נרחב מספיק בשביל להציג בפניכם את הסדנאות הכי טובות שיש לבתי הספר. עובדה זו הובילה אותנו לבדוק את העניין עם מי שהזמינו בעבר סדנאות שונות. מדובר באחראיים על פעילויות חוץ בית ספריות ששמחו לסייע לנו בכתיבת המדריך. אנו רוצים להודות להם בהזדמנות זו על הליווי. שכן, בזכותם, המדריך הנוכחי יוצא לרשת והוא צפוי להביא לשינוי משמעותי.

 

סדנא מספר 1 – סדנת היכרות

הסדנא הראשונה שהומלצה לנו מספר רב ביותר של פעמים היא סדנת היכרות שמתקיימים בשטח. מי שמכירים את התחום יאמרו לכם מיד שזו סדנת ODT. אם גם אתם, כמונו, מוצאים את עצמכם שואלים: רגע, אבל מה זה odt בכלל? אז כדאי שתדעו שמדובר בסדנא שמתקיימת מחוץ לכותלי הכיתה. היא כוללת פעילות חוץ על פי רוב במתווה של משחק או אתגר. במקרה של סדנא מסוג זה, היא מאפשרת לכל הנוכחים במקום, להכיר אחד את השני.

 

סדנא מספר 2 – סדנת דיבייט

הסדנא השנייה שהגיעה אל המקום ה – 2 והמכובד לא פחות היא סדנת דיביי. רבים אמרו כי היא אחת ממגוון סדנאות לבתי ספר שתפסו תאוצה בשנים האחרונות. סדנא זו מעודדת את הילדים לחשוב מחוץ לקופסא, להכיר נושאים חדשים ולדון כאילו הם פוליטיקאים אמתיים שיצאו הרגע מדיון של הכנסת.

 

חשיבות בחירת הסדנא המתאימה ביותר לתלמידים

רגע לפני שתבחרו את אחת הסדנאות שהוצעה לעיל, עליכם לדעת כי אתם צריכים לבחור את הסדנא שמתאימה ביותר לתלמידים שלכם. שכן, יש מגוון רחב של סדנאות ולא כולן מתאימות לכל כיתה. ההמלצה של אלו שסייעו בכתיבת המדריך היא לרשום לעצמכם את התשובות לשאלות האלה טרם הבחירה בסדנא:

  • האם יש לכיתה תחומי עניין מסוימים?
  • האם הכיתה מאתגרת?
  • מה האתגר שעולה בכיתה זו?
  • איזו סדנה תאפשר לתלמידים ליהנות מכל רגע מבלי להתמודד עם קושי?

רק לאחר שתענו על השאלות האלו, תוכלו למצוא את הסדנא שמתאימה ביותר לכל התלמידים שמסביבכם.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת מהן 2 הסדנאות לבית הספר שאתם פשוט חייבים להכיר. כעת, כשיש בידיכם את כל הפרטים בנושא, עליכם רק לבחור את הסדנא המתאימה ולאפשר לתלמידים שלכם ללמוד מתוך הנאה.

ילדים

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם