Nishma's

חיפוש

מתי משתמשים בבמת הרמה חשמלית, ואילו דגמים קיימים?

על מנת להציע פתרון לעבודות בגובה, באופן יעיל ובטיחותי, נוצרו במות ההרמה. מכשירים אלו יכולים להעלות אנשים ואף ציוד אל הגובה ועליהם העובדים יכולים לבצע את עבודתם. קיימים שלל סוגים של במות הרמה, כאשר אחד המרכזיים והידועים ביותר הוא במת הרמה חשמלי. גם כאשר מדובר על סוג זה של במה, אין רק דגם אחד אלא קיימים מספר דגמים שנציג כאן לפניכם.

 

מהי במת הרמה חשמלית

במת הרמה חשמלית מורכבת מזרוע חשמלית ניידת אשר בסופה מותקנת במה בטיחותית. על הבמה יכולים להעלות ציוד או אנשים. מתוך הבמה ניתן לבצע עבודות בגובה אדם אחד או מספר אנשים (תלוי בבמה הספציפית ובמשקל הנשיאה שלה). לבמת הרמה זו ישנם שימושים רבים, נציג כמה דוגמאות לשימושים אלו.

 

תחזוקה

בעזרת במות הרמה חשמליות כאמור ניתן להגיע בקלות לגבהים ואנשים יכולים לעבוד על הבמות כשהן בשיא הגובה. ניתן לבצע שלל עבודות תחזוקה במפעלים ובניינים בעזרת במות הרמה חשמליות. העבודות יכולות כל עבודת תחזוקה אשר ניתן לחשוב עליה בגובה כגון שיפוץ, צביעה, ניקוי וכן הלאה.

 

עבודות במרחב העירוני

בעזרת במת הרמה חשמלית ניתן לבצע עבודות בעיר כגון החלפת שלטי חוצות, תיקון קווי חשמל ועוד כל עבודה בעיר שמצריכה עבודה בגובה. כל חברה אשר מבצעת עבודות כאלו היום תשתמש בבמות הרמה חשמליות – בין אם מדובר בעירייה, בחברת החשמל וכן הלאה.

 

דגמים שונים

כאמור, אמנם במת הרמה חשמלית הוא סוג אחד ממספר סוגי במות, אך גם בתוכו קיימים דגמים שונים של במות הרמה חשמליות.

 

במות הרמה מספריים חשמליות

בבמות אלו הזרוע עולה בצורה אנכית. מנגנון הזרוע הוא בצורת מספר איקסים (X), מה שיוצר יציבות למתקן. במות אלו מתאימות לעבודה על קיר ישר, בתוך מבנים וגם בחוץ במקומות עם תוואי שטח קשיח. הבמות האלו ניידות, כלומר יכולות לזוז ממקום למקום, אף בשטחים צרים.

 

במות הרמה מפרקיות מנוע חשמלי

לבמות הרמה מסוג זה יש זרוע ארוכה אשר מתפרקת לחלקים. כך ניתן להגיע למקומות סבוכים יותר, אשר נוחים פחות לבמות אחרות. ניתן בעזרת במות אלו לבצע את העבודות אשר ניתן לבצע עם במות אחרות (כמו למשל תחזוקה וכדומה), רק שבעזרת במות אלו ניתן להגיע לאזורים שאינם ישרים, בזכות סוג הזרוע המפרקית.

 

הבדלים בין במות הרמה

לכל במות ההרמה אומנם יש תכלית דומה, אך יש ביניהן הבדלים מהותיים:

משקל

כל במה יכולה לשאת במשקל שונה של ציוד ושל כמות אנשים – יש כאלו אשר יכולות להעלות מספר אנשים ויותר ציוד מאחרות.

גובה

הבמות מגיעות לגבהים שונים. ישנן במות ידניות קומפקטיות אשר מגיעות לגובה של שני מטרים בלבד. לעומת זאת קיימות במות אחרות (חשמליות או בנזין) אשר מתנשאות לגבהים של עשרות מטרים.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם