Nishma's

חיפוש

אילו משתנים משפיעים על מחיר מעקה זכוכית

מעקה זכוכית הוא אלמנט מבוקש ודקורטיבי, שמוסיף אלגנטיות ויוקרה למבנה, מאפשר כניסה של אור ויוצר תחושת מרחב, אבל מה דרוש כדי ליצור מעקה זכוכית בטיחותי ומעוצב וכיצד כל בחירה כזאת משפיעה כל המחיר שלו?

 

מעקה זכוכית מחיר – כל המשתנים

צורת המעקה – ליצירת מעקה זכוכית בצורות מיוחדות נדרשת עבודת ליטוש וחיתוך מורכבת, מייקרת את המחיר. לכן, אם אתם מעוניינים במעקה משופע, כנהוג למשל במעקה זכוכית למדרגות, לעומת מעקה ישר, קחו בחשבון תוספת למחיר.

עובי הזכוכית – במעקות זכוכית נהוג להשתמש בזכוכית רבודה, העשויה ממספר שכבות של זכוכית מודבקות זו לזו ליצירת אפקט בטיחותי מוגבר. ככל שהזכוכית עבה יותר, כך היא בטוחה יותר לשימוש במעקה זכוכית, אך בהתאמה היא גם יקרה יותר.

צבע הזכוכית – זכוכית שקופה מכילה מעט עופרת, המעניקה לה גוון ירקרק עדין, שלא כולם אוהבים. לעומתה, אפשר למצוא זכוכית שנקראת "אקסטרה קליר" המיוצרת ללא עופרת ולכן שקופה לגמרי. יחד עם זאת, תהליך הייצור הכולל הוצאה של העופרת מהזכוכית, מייקר אותה. כך גם כאשר מדובר על זכוכית חלבית, המיוצרת תוך כדי הוספת של צבע לבן והיא יקרה יותר מזכוכית רגילה.

 

פרזול מעקה זכוכית – במקרה זה, המחיר משתנה לפי שיטת ההתקנה של המעקה.

קיימים מספר סוגים שונים של אלמנטים להתקנת מעקה הזכוכית, המשנים את מחיר המעקה:

  1. מנטים – אביזרי פרזול קטנים ועגולים המצמידים את המעקה לכל אורכו, עדינים למראה וזולים יחסית.
  2. עמודים – נחשבים לתוספת יפה למעקה זכוכית, עשויים נירוסטה, או אלומיניום.
  3. מעקה שתול – בסיס המעקה מותקן מתחת לריצוף ואינו נראה. ניתן להתקין אותו רק בעת שיפוץ יסודי, או בניה של בית חדש.

 

מאחז יד למעקה זכוכית –

נוח במיוחד כאשר מעקה הזכוכית מיועד למדרגות, חיוני במקרה שדיירי הבית מתקשים בהליכה מסיבות שונות. מיוצר מנירוסטה, או אלומיניום ומייקר את מחיר המעקה.

 

חיתוכים מיוחדים לעיצוב מעקה זכוכית –

ניתן לחתוך את הזכוכית למעקה בצורות דקורטיביות מיוחדות בתוספת תשלום כמובן.

 

הגבהה למעקה זכוכית –

מעקה זכוכית מגיע לרוב בגובה סטנדרטי, שאינו בהכרח מתאים לכל אחד ולכן רבים בוחרים להגביה אותו בכמה סנטימטרים, בתוספת מחיר כמובן.

 

לסיכום

מעקה זכוכית הוא אלמנט שיש לו ייעוד בטיחותי ולכן חשוב להקפיד על בחירת זכוכית איכותית, עם תו תקן המעיד על חומר בטוח לשימוש.

לאחר בחירת החומר המתאים, תוכלו לעצב את המעקה שלכם לפי בחירה מתוך מספר גדול של משתנים, המשפיעים על נראות המעקה וכן על מחירו, ביניהם:

פרזול, אופן ההתקנה, עובי הזכוכית, צבע הזכוכית, חיתוכים מיוחדים, צורת המעקה, הגבהה למעקה זכוכית, מאחז יד למתקשים בהליכה,  ועוד.

אם אתם נמצאים בתהליך בניה של בית חדש, או שיפוץ בית קיים ומעוניינים לבחור מעקה זכוכית איכותי, עמיד, מעוצב ובטיחותי,  למידע נוסף על מעקות זכוכית לחצו כאן.

 

מדרגות

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם