Nishma's

חיפוש

מה עושים עם תשלום מזונות בזמן פשיטת רגל?

לאחרונה אנחנו שומעים על לא מעט מקרים של אנשים שמוצאים את עצמם בתוך הליך של פשיטת רגל בזמן שהם גרושים ועליהם לשלם מזונות לבת הזוג. הדבר מביא לא פעם לתהיות בנוגע לתשלום המזונות. כדי לעשות אחת ולתמיד סדר בנושא, יצאנו לבדוק מה עושים במצב כזה והאם צריך להסתייע בעורך דין. הישארו אתנו ותגלו את כל המידע החשוב בנושא.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת ההליך

את המדריך הנוכחי כתבנו לאחר שפנו אלינו מכרים שלנו שיודעים שיש לנו ידע בנושא פשיטת רגל. במקרה, מדובר ב- 2 גברים שהתגרשו ממש לאחרונה. הם שאלו אותנו האם יש סעיף כלשהו בחוק שמציין מה על פושט רגל לעשות אם עליו לשלם מזונות. אנו מודים, יש לנו מידע בכל הנוגע להליך, אך עד שנשאלנו את שאלה זו, לא יצא לנו להיתקל בנושא. לכן, נעזרנו בגורמים הבאים שסייעו לנו לבדוק מה החוק אומר (אם בכלל) בנושא:

  • פושטי רגל שעברו הליך גירושין
  • עובדים סוציאליים
  • אנשים שעוסקים בתחום המשפט

זו ההזדמנות להודות לכל אחד ואחת מהגורמים הללו שסייעו לנו בכתיבת המדריך הנוכחי שצפוי לסייע לרבים.

 

תכירו את סעיף 128

יצאנו לבדוק מה עושים במצב שכזה וקיבלנו מידע אודות סעיף מספר 128. מסתבר שמדובר בסעיף שמטרתו לערוך איזון בין 2 הדברים הבאים: הליך פשיטת רגל וזכות הקטינים. הרי, לכאורה, אדם צריך להחזיר את החובות שלו לנושים מצד אחד ומצד שני, עליו גם לשלם מזונות לאישה שזכאית לקבל אותם על פי החוק. במצב שכזה, החייב צריך להסתייע בעורך דין שבקיא בתחום, כמו למשל עו"ד דניאל ינובסקי ולקבל ממנו את המידע המעמיק בכל הנוגע לסעיף 128.

 

מה עושים עם תשלום מזונות בזמן פשיטת רגל?

כדי לקבוע מה יש לעשות במצב שכזה, צריך לכנס דיון בקשה. במסגרת דיון זה, מבקש הבקשה (החייב) ייפגש יחד עם הכונס הרשמי והמנהל המיוחד להסכמה והם ידונו אודות הסכמה בדבר גובה ההקצבה החודשית של המזונות שעליו לשלם לאישה במצב שכזה. ראוי לציין כי לא תמיד ישנה הסכמה בנושא, ובמצבים שכאלו, בית המשפט עשוי להחליט מה יהיה גובה דמי המזונות החודשיים בהתאם לאופן שבו הוא רואה שמתאפשר לחייב.

 

הסתייעות בעורך דין הינה חובה

במצב שכזה חשוב מאוד להסתייע בעורך דין שבקיא בהליך פשיטת רגל. שכן, עורך דין שמכיר את התחום יוכל ללוות את החייב ולסייע לו במהלך הפגישה המדוברת. לא פעם, דבריו של עורך דין מאפשרים לראות את התמונה המלאה, מכיוון שהוא מציג את העניין מבלי להיות מעורב בו רגשית, בזמן שהחייב עשוי להיות מעורב רגשית. מצב שעשוי להקשות עליו בעת ההליך המדובר. עד כאן כל המידע שאפשר לכם וגם לנו לדעת מה עושים עם תשלום מזונות בזמן פשיטת רגל.

פְּשִׁיטַת רֶגֶל

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם