Nishma's

חיפוש

למי מותר להעביר דירה במתנה?

אנשים שונים עשויים להעביר דירה במתנה לאנשים אחרים. מכיוון שדירה היא עניין כלכלי כל כך משמעותי, העברת דירה במתנה אינה עניין סביר בין שני אנשים זרים, אלא רק בין שני אנשים שיש ביניהם קרבה. החוק מגדיר למי מותר להעביר דירה במתנה בישראל ומאילו הטבות והקלות ניתן ליהנות כתוצאה מהעברת דירה במתנה.

 

העברת דירה במתנה

העברת דירה במתנה היא בדיוק כמו שזה נשמע. כשאדם מסוים רוצה להעביר את הדירה שלו לאדם אחר, ללא תמורה וללא עלות כספית כלשהי, הוא יכול לעשות זאת. החוק בישראל מאפשר, תחת תנאים מסוימים, להעביר דירה לאדם אחר במתנה. גם דירה עם ערך כספי גבוה במיוחד, שככל הנראה הייתה עולה הרבה מאוד לו הייתה נמכרת בהליך מסודר, ניתנת להעברה במתנה במסגרת החוק. הדבר מאפשר גם למעביר הדירה ולמקבל הדירה להנות מהטבות שונות ומשתלמות.

 

למי מותר להעביר?

החוק בישראל מאפשר הטבות מס למי משעביר דירה ללא תמורה. לכן, המדינה קבעה גם מצבים ספציפיים בהם ניתן להעביר דירה במתנה. ניתן להעביר דירה כזאת רק בתוך המשפחה הגרעינית. אדם מסוים יכול להעביר דירה לאחד מההורים שלו או לשניהם, לאחיו או לאחותו, לבן או בת הזוג שלו, לצאצאים שלו או לבני הזוג של הצאצאים שלו.

 

מס שבח במתן דירה ללא תמורה

כאשר אדם מסוים רוכש דירה במחיר כלשהו, ולאחר מכן מוכר אותה ברווח, המדינה דורשת ממנו לשלם מס שבח. המס משולם על הרווח, ובכך פוגע ברווח שהמוכר יכול היה לגרוף. כאשר מעבירים דירה ללא תמורה לפי החוק, מס השבח הוא אפסי.

 

מס רכישה

מס רכישה הוא מיסוי נוסף בתחום המקרקעין. לפי מס זה, יש לשלם מס על רכישת הדירה, כאחוז מהמחיר שהדירה נרכשה בו. לא תמיד יש לשלם את המס הזה, אך אם דירה הועברה במתנה לאדם אחר, ומקבל הדירה היה אמור לשלם עליה מס רכישה, הוא יצטרך לשלם שליש מהסכום אותו היה אמור לשלם.

 

מילוי מסמכים ייעודיים

העברת דירה ללא תמורה נשמעת לכאורה כמו משהו פשוט, אך זה לא מספיק רק להעביר את צרור המפתחות לבן שלכם או לאח שלכם. כדי להעביר דירה במתנה, יש למלא מסמכים שונים, כמו תצהירים ושטרות מכר.

 

עריכת הסכם

לצורך העניין, אפשר לערוך גם הסכם בין נותן המתנה למקבל המתנה. לפי ההסכם הזה תפורט המתנה שניתנת למקבל. ניתן להתנות בהסכם את קבלת המתנה בעמידה בתנאים שונים, שנותן המתנה קובע.

 

ליווי מעורך דין

כדי להעביר דירה ללא תמורה במתנה לבן משפחה בצורה חוקית, כדאי להסתייע בעורך דין. ליווי מקצועי של עורך דין מקרקעין יאפשר לכם לבצע את ההליך תחת התנאים של החוק. תוכלו לעמוד בכל המסמכים הדרושים ולהנות מההקלות בתשלום המס.

דירה במתנה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם