Nishma's

חיפוש

מה כרוך בשילוח מכולה?

שילוח סחורה באמצעות מכולה, קונטיינר, הוא הפתרון הנפוץ ביותר לשינוע סחורה דרך הים. המכולות הן למעשה קופסאות פח ייעודיות להובלת סחורה והשימוש בהן וכן הטיפול בהן היא הדרך המקובלת בכל העולם לטיפול במסה גדולה מאד של סחורות בין מדינות. המכולה יכולה להכיל פריטים רבים, לשאת משקל רב וניתן לשנע אותה על משאיות דרך הקרקע ועל גבי ספינות משא ייעודיות בדרך הים. רוב מוחלט של הסחורות הנעות היום בין מדינות שונות משנע את עצמו על גבי מכולות. השימוש בהם הפך נפוץ, מקובל ובעיקר נוח. כל אתר שינוע לוגיסטי שמכבד את עצמו מכין תשתית לפריקה והעמסה של מכולות.

מכולות

שילוח מכולה ב7 שלבים

שילוח מכולה הוא תהליך שיש לבצע בו את כלל השלבים על מנת שהמוצרים, הפריטים שאנו שולחים יגיעו מנקודת המוצא לנקודת היעד בשלמותם. חשוב לזכור, הובלה ימית במכולות עלולה לקחת שבועות ארוכים ואפילו חודשים בהתאם לקווי השיט של ספינות המשא. בכל שאלה לגבי התהליך, תוכלו להיעזר בצוותים המקצועיים שלנו בפליינג קרגו

שלב 1, בחירת המכולה – באופן טבעי ישנם סוגים שונים של מכולות, אם כי לא בצורה מוגזמת. יש לבחור מכולה על פי הצרכים המתאימים, יש לקחת בחשבון גורמים דוגמת, גודל המשלוח, המשקל, דרישות טמפרטורה ועוד.

שלב 2, האריזה – בחרת מכולה, עכשיו צריך לארוז אותה באופן כזה שהפריטים יעמדו בתלאות הדרך ולא יגרם להם נזק במהלך ההובלה. יש להיעזר בחומרי אריזה ייחודים כגון כריות אוויר, סופחי לחות וקיבועים שונים.

שלב 3, הובלה – המכולה צריכה להגיע לנמל ימי. לכן יש צורך להעביר אותה לשם, האפשרויות לכך בארץ הן מצומצמות, או על גבי משאית, או על גבי רכבות, אך גם כאן, יהיה צורך במשאית שתשנע את המכולה לתחנת הרכבת.

שלב 4, העמסה לאונייה – העמסה בנמל תתבצע על ידי הגורמים המפעילים את הנמל, אין לנו כשולחי המכולה יכולת השפעה, צוות הנמל ייעזר במנוף ויטעין את המכולה על האונייה בדרכה לנמל היעד שלה.

שלב 5, המסע בים – ספינת המשא תשיט את המכולה אל נמל היעד שלה, זהו החלק הארוך ביותר בתהליך. הוא עלול לקחת שבועות מספר או חודשים בודדים, תלוי בנתיב השיט, מרחק הנסיעה ובגורמים שלא ניתנים לחיזוי כמו סופות, או בעיות אחרות.

שלב 6, פריקת המכולה – מייד לאחר הגעת המכולה לנמל היעד, היא תיאסף בדומה לאופן שבו הגיע אל הנמל אל נקודת היעד שלה, לרוב מרכז לוגיסטי מכל סוג שם יפרקו את המכולה.

שלב 7, תיעוד והיתרים – זהו למעשה תהליך העוטף את המסע כולו. המכולה ללא ההיתרים המתאימים והאישורים הרלוונטיים לא תוכל לעזוב את נמל הבית ולא תוכל לעזוב את נמל היעד. חשיבות הניירת והמסמכים היא מהותית.

 

סיכום

תנועת המכולות היא אחת הזרועות הלוגיסטיות החשובות המניעות את כלכלת העולם. העולם ערוך כולו לטובת הטיפול והשינוע שלהן. לכן שילוח מכולה הוא אירוע המצריך התארגנות, אך כל מה שכרוך בכך כבר ידוע ומאורגן.

אוניה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם