Nishma's

חיפוש

מה זה ביטול השתתפות עצמית בביטוח רכב?

לכל מי שיש לו ביטוח רכב מקיף, כנראה שהוא כבר נתקל או שמע על המונח השתתפות עצמית. בדרך כלל זהו סכום שאינו תצטרכו לשלם בפועל, אם במקרה שנגרם לרכב נזק כלשהו, הפוליסה מופעלת והחלק של השתתפות עצמית יכנס לתמונה. במידה והמבוטח יחליט לבטל את הסעיף הזה, יהיו כל מיני השלכות שחשוב להבין. זו לא החלטה שעושים אותה ללא מחשבה, לכן חשוב להבין קודם כל מה כל זה בכלל אומר ואיך אולי זה יוכל להיות רלוונטי גם לכם.

 

ביטוח רכב והשתתפות עצמית

בואו נתחיל בלעשות קצת סדר בכל הדברים, יכול מאוד להיות שאתם לא ממש מבינים את משמעות הדבר ולכן חשוב מאוד שנבהיר זאת בצורה מיטבית. בעצם, השתתפות עצמית היא סעיף בתוך ביטוח רכב, מדובר בסעיף אשר מתייחס לסכום כסך אותו המבוטח יידרש לשלם בכדי לבקש את מימוש הפוליסה שלו על ידי חברות הביטוח. לכן, תביעות בהן הנזק הפוטנציאלי נמוך ממחיר ההשתתפות, אינן אפשריות.

 

חשוב לדעת

בין הכיסאות לפעמים נופלים דברים רבים, אז בואו ננסה להדגיש דברים שחשוב מאוד שלא תפספסו, כאשר תביעת הביטוח מתבררת בכל זאת כמוצדקת, הכספים של ההשתתפות העצמית אינם מוחזרים אל המבוטח. עם זאת, שימו לב שלחברת הביטוח בכל זאת רשאית להפחית את העלות הזאת מהסכום של הפיצויים שייתנו למבוטח בסופו של דבר.

 

ביטול השתתפות עצמית

הרבה חברות ביטוח מאפשרות לנהגים לבטל את התשלום של ההשתתפות העצמית. הכוונה היא, כאשר תוגש הבקשה אל חברת הביטוח למימוש הביטוח, מה שלא תהיה הסיבה, הנהג לא יצטרך לשלם דבר. מה שאומר שכל התשלום שלהם לחברה יגיע בצורת הפוליסות החדשות ללא הסעיף הזה כחלק מהסיפור והתשלומים שיצטרכו לשלם.

 

שימו לב

חשוב מאוד, שימו לב שבכדי שחברת הביטוח תוכל להימנע מתביעות שווא, ולא תצא בהפסד כספי ללא טעם, חברת הביטוח תעלה את המחיר של פוליסת הביטוח החודשית, בתמורה לביטול של דמי ההשתתפות. בהתאמה, ניתן גם להוזיל את התשלום של דמי ההשתתפות העצמית מבלי לבטל אותם לגמרי, בתמורה לייקור משמעותי פחות של תשלום פוליסת הביטוח החודשית.

 

האם זה כדאי לכם

פעולת ביטול ההשתתפות העצמית משתנה על כל פוליסת ביטוח וחברת ביטוח, זה תלוי בסופו של דבר בעיקר ברצון האישי של הנהג המבוטח. ישנם נהגים אשר חוששים מסיכונים ומעדיפים לשלם סכום קבוע על הרכב, בכל זאת בוחרים רבים מהם לבטל את הסעיף הזה. חשוב לזכור שביטול ההשתתפות העצמית מגיע עם השלכות כלכליות שאינן פשוטות, לכן לא תמיד זאת האפשרות המומלצת ביותר.

 

מדיניות אחרת לכל חברת ביטוח

בסופו של דבר, מכיוון שלכל חברת ביטוח יש מדיניות אחרת בנוגע לסעיף ולביטולו וההשלכות שיש לאחר מכן על גובה הפוליסה, ההחלטה שלכם צריכה להתבצע על בסיס מה שמוצע לכם מחברת הביטוח. הכי חשוב זה לברר את התנאים המדויקים של ביטול סעיף ההשתתפות העצמית לפני שתעשו החלטות פזיזות, בידיעה מה הם ההשלכות, השוואה בין מחירים ועוד, תוכלו לדעת שאתם מגיעים להחלטה הנכונה עבורכם.

ביטוח רכב

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם