Nishma's

חיפוש

מה היא הדרך הטובה ביותר לילדים ללמוד אנגלית?

אין ספק שאחת המיומנויות החשובות בשוק התעסוקה הישראלי היא ידיעת השפה האנגלית. החל מעדיפות בקבלה למשרות נחשקות, ועד אפשרות מהירה יותר להתקדם, ולהרחיב את תחומי העניין והידע המקצועי. שפה, כידוע, נרכשת בצורה הכי טובה כשהיא נלמדת מגיל צעיר. אז איך מלמדים את הילדים אנגלית? מה השיטה להצליח בכך, באמת? כל התשובות ממש לפניכם.

 

גיל צעיר

שפה היא משהו נרכש. זו הסיבה שמדברים על לימודי אנגלית לילדים, הכוונה ללימודי אנגלית מגיל צעיר מאוד. תרגול של אנגלית מדוברת כבר מינקות, לצד צפייה בסרטים, קריאת ספרים וכמובן למידת דקדוק כבר בשלבים המוקדמים של בית הספר, הם היסודות המרכזיים של לימודי האנגלית לילדים.

שימו לב, הקניית מיומנות של התבטאות בעל פה, שונה מאוד מיכולת לכתוב ולקרוא באופן מהיר ושוטף. ושניהם, מאוד נדרשים ונצרכים, ולכן כבר בגילם הצעיר של הילדים שלכם, הרגילו אותם ללימודי אנגלית.

 

שיעור פרטי או קבוצה?

כמו כל לימודים, גם לימודי שפה ובעיקר לימודי אנגלית לילדים, כנראה יילמדו יותר טובה בקבוצה קטנה ובאופן פרטני. ועדיין, כדאי להזכיר, שמלבד הדיבור עם המורה ולימוד הדקדוק, ישנה חשיבות רבה גם לפטפוט השגרתי של הילדים, ולכן דווקא בקטע הזה, לכיתה רבת משתתפים ישנה עדיפות.

 

איך נלמד את הילדים ללא מורה?

אז כמובן שישנן שיטות רבות ללמד את הילדים כבר מגיל צעיר. כשמדברים על גיל צעיר הכוונה אפילו לגילאי גן. החל מסיפורים שמותאמים לרמה שלהם, דרך שירים ומשחקים ללימוד אנגלית, שמועברים גם הם, בשפה האנגלית, ועד תוכנות שונות שיעזרו לילד שלכם לתרגל את האנגלית שלו.

שימו לב שאנחנו במאה ה – 22, ומדובר בעולם גלובלי, ולכן, ישנם פודקאסטים באנגלית, כמעט בכל נושא, יש אפשרות למשחקים מרובי משתתפים, בהם ניתן לשוחח באנגלית עם ילדים אחרים. ובכלל, נראה שטווח האופציות ללימוד שפה, ובעיקר אנגלית, כמעט בלתי מוגבל.

 

יצירת עניין

היתרון של משחקים, של תחרויות עם ילדים מכל העולם, ושל צפייה בסדרות וסרטים הוא יצירת העניין. כשאנחנו מדברים על דור שכל ילד עובר למשחק הבא מדי חצי שעה, במקרה הטוב. יצירת עניין בנוגע ללימוד שפה זה לא דבר כל כך קל. זו הסיבה שיש לעשות זאת בדרך של השתתפות, תחרותיות, והפעלת התלמיד, ולא בלמידה פרונטלית, של מורה מול שלושים תלמידים, כמו שהיה עד כה במערכת החינוך.

דווקא בתחום זה, של לימוד האנגלית, אפשר להפוך את אתגר המסכים והטכנולוגיה ליתרון.לסיכום, לימוד ילדים אנגלית דורש השקעה כבר מגיל צעיר. ככל שתתחילו ללמד את ילדכם אנגלית, כנראה שהוא ידע את השפה יותר טוב. משחקים, תחרויות, שמיעת פודקאסטים, ושיחות באנגלית, הם הכלים שיעזרו לכם לפתח את אוצר המילים של הילד שלכם. את הדקדוק הוא יקבל כבר בבית הספר. אז יאללה, לכו לקנות ספרי ילדים באנגלית.

ללמוד אנגלית

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם