Nishma's

חיפוש

מהם התנאים להגשת תביעות סיעוד?

גמלת סיעוד היא גמלה וקצבה חודשית שניתן לקבל מהמוסד לביטוח לאומי. כדי לקבל אותה, יש להגיש תביעה עם כלל המסמכים, המידע והנתונים על מצבכם. הגמלה תאושר ותינתן לאנשים שעומדים במספר תנאים אותם בודק הביטוח הלאומי, שמוגדרים על ידו כנותנים זכאות לקצבת סיעוד. מספר התנאים הללו קשורים גם למצבו הרפואי והסיעודי של האדם, וגם לגילו ולמקום מגוריו. כדי להבין יותר על קצבה זו ולהבין האם אתם או קרוביכם זכאים לה, לפניכם קצת על מהם התנאים להגשת תביעות סיעוד.

 

כיצד לקבל קצבת סיעוד?

כדי לקבל קצבת סיעוד, עליכם לבדוק האם אתם עומדים בתנאים ובקריטריונים שמציב המוסד לביטוח לאומי. במידה ואתם עומדים בתנאים, יהיה עליכם להמציא מסמכים כדי להוכיח זאת. ראשית יהיה עליכם להגיש טופס תביעה, ולצרף כל מסמך רפואי, חוות דעת, תרופות קבועות וכו. בהמשך במידה ויחליט המוסד לביטוח לאומי שהמועמד עמד בתנאים הבסיסיים, יגיע לבית המועמד איש ביקורת מטעם הביטוח הלאומי שיבחון את התלות של המועמד. לאחר זאת – תוכלו לקבל תא התשובות ואת גובה הקצבה שהתקבלה או נדחתה. במידה ותרצו להתייעץ עם עורך דין שיעמוד לצדכם ויגיש ערעור במידת הצורך, מומלץ ליצור קשר עם עורך דין כפיר דיין דובב, כדי לקבל סיוע וליווי.

 

מה התנאים להגשת תביעת הסיעוד?

תושב ישראל בגיל פרישה

התנאי הראשון להגשת התביעה הוא שהמועמד הינו תושב ישראל, שהגיע לגיל פרישה.

 

מגורים בקהילה

התנאי השני לקבלת הגמלה הוא היותו של המועמד, במגורים בקהילה, כלומר למשל דיור מוגן. ההגדות של קהילה משתנות, אך למעשה התנאי הזה פשוט אומר שנתוני המגורים של המועמד נבדקים גם כן ומשפיעים גם כן.

 

גמלאות אחרות

הביטוח הלאומי בודק האם המועמד מקבל גמלאות אחרות. במידה והמועמד מקבל גמלאות אחרות הוא לא יכול לקבל גמלת סיעוד. לכן במידה והמועמד זכאי לגמלת סיעוד אך גם לגמלאות נוספות כמו קצבת שירותים מיוחדים או הטבה מסוימת ממשרד הביטחון, הוא לא יכול לקבל את שתיהן ויהיה עליו להחליט על איזו הוא מוותר.

 

גובה ההכנסות

גובה ההכנסות של מגיש התביעה נבדק גם כן, וגם גובה ההכנסות של בן או בת זוגו. אלה ישפיעו על גובה גמלת הסיעוד שיקבל. נתין לחשב מראש מה יהיה גובה הגמלה בהתאם לנתונים ובהתאם להכנסות, דרך אתר ביטוח לאומי.

 

גובה גמלת הסיעוד

בכל הנוגע לגובה המלגה שתתקבל בפועל, גובה גמלת הסיעוד משתנה בהתאם לנתונים של כל מועמד ולמידע שהגיש בתביעה שלו. בהתאם לכך, משתייך המועמד לרמת הגמלה, מתוך שלושת רמות הגמלה. רמה ראשונה כוללת גמלה חודשית של כ- 2000 ₪, הרמה השנייה כוללת קצבה חודשית של כ- 3200 ₪, והשלישית כ- 3600 ₪.בדיקת הכנסת המועמד משנה מעט את הסכומים ואת הטווח, ולפי ההכנסה שלו הוא יכול לקבל רק חצי מן הקצבה או להפך.

איש זקן יושב על כסא גלגלים בתהליך תביעת סיעוד

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם