Nishma's

חיפוש

עוברים לענן – מהי חבילת ה G Suite של גוגל

כל חברה או ארגון שמעוניינים לייעל את התהליכים שמתרחשים בתוכם ולהיות רווחיים יותר, ישאפו לשפר את כל מה שקשור לתקשורת הפנימית והחיצונית בתוכם, וכן את תהליכי המכירה ושימור הלקוחות. השקעה נכונה בתחומים אלה, באופן טבעי עשויה להוביל לתשואות גבוהות במיוחד – זאת כאשר התהליכים נעשים בצורה מדויקת ונכונה.

לתשתיות מערכות המידע של הארגון יש השפעה גדולה מאוד על מידת שיפור הטכנולוגיה וניהול המידע שלו. ארגון בינוני יכול לשלם מאות אלפי שקלים מדי שנה בעבור תחזוקה של שרתי קבצים ושרתי דוור – ובכל זאת הוא יתקשה להעניק לעובדיו גישה מיטבית למידע וכן לשמור על רמה גבוהה של אבטחת המידע וגיבויו השוטף.

במאמר הבא נתמקד בחבילת GOOGLE G SUITE ונבחן את הכלים שגוגל מציעה עבור ניהול של תשתית המידע הארגוני.

 

מהי טכנולוגיית ענן?

מה אומר בעצם מעבר לענן? למען האמת המשמעות היא די פשוטה. מעבר לענן הוא בעצם מעבר של המידע והתוכנות שמנהלות אותו, היישר מהשרת הארגוני או מהדיסק הקשיח אל האינטרנט. עבורכם כיצד המעבר הזה קורה ובאיזו דרך בדיוק זה כלל לא משנה. מה שעבורכם חשוב זה שהמידע יהיה זמין ונגיש שם בשבילכם.

כשמוציאים מידע מהכונן הקשיח אל האינטרנט רבים חוששים מגניבת מידע ופריצות. על מנת להימנע ממצבים שכאלה, משקיעות חברות הענן המתקדמות מיליארדי שקלים עבור פיתוח של תשתיות מאובטחות כך שכיום רמת האבטחה של המידע המופיע בענן היא גבוהה ביותר.

 

איזה תועלת צומחת מכך?

למעשה, שני רווחים מרכזיים אנו מרוויחים מכך:

  1. תועלת מידית – מעתה כבר אין צורך בניהול של תשתית מידע כבעבר בארגון (תשתית פיזית), או אפילו צמצום התשתית למינימאלית.
  2. הקלה בתרחישי אסון – מעתה התמודדות עם תרחישים כאלה בהם תשתית פיזית נפגעה ובעקבות כך המידע של הארגון עלול להיאבד – יוקלו משמעותית.

בשנים האחרונות טכנולוגיה זו חצתה את הגבול מ'חדשנית' לסטנדרט של ממש. התועלת שמערכת זו מעניקה לארגון פשוט משפרת פלאים את המהירות, היעילות והרווחיות של הארגונים.

שימו לב – בכדי שהמעבר לענן יהיה אפקטיבי, הוא חייב להיות מתוכנן לפרטי פרטים ותפור למידותיו וצרכיו של הארגון.

 

אז מהי חבילת ה-"GSuite"?

GSuite זו בעצם חבילה שגוגל מציעה לעסקים. לב החבילה רוכב למעשה מאפליקציות כמו "Google Docs" שבאות להחליף את תוכנת אופיס המוכרת; אפליקציית "Drive" שמאפשר לנהל קבצים; וכן אפליקציית ג'ימייל שמשמשת לנהל את המייל של הארגון. אפליקציות אלו מעבר ל-"GSuite" פוטרות את הארגון מהצורך בתוכנת אופיס, משרת קבצים ומשרת דואר.

גוגל כמובן מציעה אפליקציות נוספות לארגונים – כאשר חלקן יהיו בתשלום מעבר לתשלום שאתם כבר משלמים על החבילה של ה- "GSuite". בין יתר האפליקציות, תוכלו למצוא שם אפליקציות כמו: ניהול מידע בנוגע למפות מקוונת, כלים עבור מוסדות חינוך, ניהול של קמפיינים ברשת ועוד.

 

סיכום:

בעוד שנים רבות חברות וארגונים רבים עבדו דרך קבצים השמורים בכונן הקשיח, הרי שכיום השימוש בענן הפך להיות סטנדרט של כל ארגון ועסק ממוצע. יתרונות רבים יש לשימוש באפשרות זו, שצעדים חכמים ומתונים איתה – יכולים להוביל את הארגון שלכם לפריחה.

 

מכשירים מחוברים לענן

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם