Nishma's

חיפוש

האם כדאי לעבוד בתור חוקר פרטי

אתה מחפש היום את התחום שאותו כדאי לך ללמוד? רוצה לבחור מקצוע עם עתיד, עם עניין ועם לא מעט אקשן? אם כך, ברור מדוע אתה חושב על האפשרות של להיות חוקר פרטי. מה שכן, כדאי לדעת שהרבה פעמים חקירות פרטיות אומנם נראות מאוד סקסיות בסרטים, אך במציאות התמונה שונה לחלוטין. מי יכול להיות חוקר פרטי במדינה שלנו? איך עושים את זה ומה זה אומר? כל הפרטים במאמר שלפניך.

 

מי יכול להיות חוקר פרטי בישראל?

עוד לפני שנדבר על השאלה האם כדאי לך בכלל להיות חוקר פרטי בישראל או לא, חשוב שתבין מה אומר בנושא הזה החוק. יש תנאים מאוד ברורים שתצטרך לעמוד בהם כדי לקבל את התואר "חוקר פרטי", והם:

  1. אתה חייב להיות לפחות בן 23
  2. אתה חייב לעשות התמחות של לפחות 3 שנים במשרד חקירות מורשה
  3. אתה חייב לקבל רישיון של חוקר פרטי מהמדינה

 

בנוסף, חשוב לדעת שרק אחרי שתצבור ניסיון של לפחות 5 שנות עבודה בפועל תוכל לקבל רישיון לפתיחת משרד חקירות עצמאי. בישראל יש היום כ1,500 חוקרים פרטיים ולכן, אם אתה רוצה להצטרף למשפחתם, עליך ללמוד בצורה רצינית ולצבור כמה שיותר ניסיון מעשי.

 

תחומי העבודה של החוקרים הפרטיים

הימים שבהם חוקר פרטי התעסק בכל הנושאים עברו חלפו להם. ממש כפי שהיום לכל רופא יש התמחות ספציפית, כך קורה גם בעולם החקירות הפרטיות. משמעות הדברים היא שתוכל לבחור להתמחות בחקירות שונות כמו: ירושה, גניבות, גירושין, בגידות, מידע עסקי ועוד. יש אומנם גם חוקרים פרטיים שמציעים לבצע עבור לקוחותיהם סוגים רבים של חקירות, אך בפועל, הלקוחות של ימינו מחפשים חוקרים עם התמחות ספציפית בנושא הדרוש להם, ובצדק.

 

אתה לא מעל החוק

עוד נקודה שחשוב מאוד להבין, אם אתה חושב ברצינות להיות חוקר פרטי, זה שאתה לא באמת מעל החוק. בסרטים אומנם חוקרים פרטיים מסתכנים, עוברים על החוק ומנסים להשיג ראיות בכל דרך אפשרי, אך בפועל זה לא כך. בית המשפט יפסול ראיות שתשיג תוך פגיעה בפרטיות ועל ידי שימוש בהאזנות לא חוקיות או בציתות לשיחות שונות.

 

האם זו בחירה נכונה מבחינה כלכלית?

לבסוף, אם מה שמניע אותך לחשוב על האפשרות של להיות חוקר פרטי זו האופציה להרוויח יפה, אפשר להבין ללבך. יש לא מעט חוקרים פרטיים בישראל שמרוויחים נהדר, אך אסור לשכוח שהם גם מגיעים עם שנים רבות מאוד של ניסיון בתחום הזה. כמו כן, ממש כפי שקורה בתחומים אחרים, גם בתחום הזה העניין תלוי רק בכך: האם תהיה חוקר טוב? רציני? ובעל מוניטין? אין ספק שאם תתמחה, תקבל רישיון ותצבור את הניסיון הנדרש תוכל בסופו של דבר לפתוח משרד חקירות וליהנות מעבודה מרתקת כך ששווה לחשוב על זה ברצינות.

בדיקה של חוקר

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם