Nishma's

חיפוש

כמה שנות מאסר זה רצח?

רצח היא העבירה החמורה ביותר בספר החוקים, ובגינה ניתן לקבל עונש מאסר של 25 שנה ולמעלה מכך. כל מה שרציתם לדעת על עברת רצח – במאמר הבא.

 רצח – העברה החמורה ביותר בספר החוקים

עוד מימי קדם נחשבת עברת הרצח לעברה החמורה ביותר שאדם יכול לבצע, כאשר למעשה בתי המשפט פוסקים לרוב עונשי מאסר כבדים ביותר עבור מי שהורשעו בביצוע רצח. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי בספר החוקים של מדינת ישראל עברת רצח מוגדרת במספר דרכים, כאשר העברה החמורה ביותר היא רצח בכוונת תכילה, הריגה או גרימת מוות ברשלנות. כל מקרה נבחן לגופו, והעונש אשר מוטל משתנה בהתאם לחומר הראיות, היקף העברה וכן האם הוכח כי הנאשם התכוון לבצע את העברה הזו.

 ממד משפטי

מה ההבדל בין רצח להריגה?

ע"פ החוק במדינת ישראל, ישנו יסוד נפשי אשר קבוע האם הנאשם תכנן את מעשה הרצח, ואילו העברה התרחשה ללא כוונת זדון. ישנם לא מעט מקרים בהם העברה הראשונית הייתה רצח, אולם לאחר בחינה של חומר הראיות הסתבר כי מדובר בהריגה. בנוסף, ע"פ חוק העונשין סעיף 298, במידה ולא הוכח כי הייתה כוונת תחילה וכי המעשה אשר נעשה בפועל גרם למותו של הקורבן, הנאשם יהיה מואשם אך ורק בעבירה של הריגה. מקרה מפורסם אשר התרחש לאחרונה מדגים את ההבדל בצורה הטובה ביותר, כאשר חייל מיחידת דובדבן ירה לעבר חברו במהלך תרגולת, והרג אותו. לאחר שנבחן חומרי החקירה הופחתה אשמתו של החייל מרצח להריגה, וזאת לאור העובדה כי הוכח כי החייל לא התכוון להרוג את חברו, אלא היה מדובר בטעות בתפעול של הנשק. יחד עם זאת, ישנם גם מקרים בהם עבירת הרצח לא שונתה, כמו במקרה של אורי אייסברג ז"ל, אשר נרצחה ע"י מחבל ביער בירושלים, שם גם נאנסה. בגין העבירה הזו, נגזר על הנאשם מאסר עולם.

קבלת ייצוג משפטי פלילי בהיבט של אשמה ברצח

במידה ואתם נאשמים בעבירה של רצח, ישנה חשיבות עליונה להתקשרות עם עורך דין פלילי אשר לו שנים של ניסיון בתחום, וזאת על מנת לבחון האם ניתן להקל באישום כמו גם לבטלו באופן מוחלט ולהוביל לזיכוי. האתר המוביל כיום בתחום הפלילים בישראל הוא אתר מרטינדייל, אשר ייצג במהלך השנים נאשמים אשר הואשמו באשמת רצח, כאשר אחוזי הזיכוי הם גבוהים ביותר. לכן, זכרו כי זכותכם כאזרחים היא לקבל ייצוג משפטי ראוי, בייחוד כאשר מדובר בעברה החמורה ביותר בספר החוקים של מדינת ישראל. למידע נוסף כמו גם קבלת ייעוץ משפטי בעבורכם או בעבור בן המשפחה אשר מואשם, ניתן ליצור קשר באמצעות האתר בכתובת www.martindale.co.il או דרך יצירת קשר במספר 073-3744459 לצורך קבלת ייעוץ משפטי מידי מצוות עורכי הדין.

מעוניינים להמשיך לקרוא על עבירות צווארון לבן החמורות בהיסטוריה לחצו כאן

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם