Nishma's

חיפוש

ייעוץ חינוכי תואר שני – ההתפתחות האישית והבריאות הנפשית של התלמיד

מרגישה שחינוך ועבודה עם ילדים ונוער בדמך אך הוראה לבדה מרגישה לך לא מספקת? תואר שני בייעוץ חינוכי יתן לך את הכלים ויפתח לך אופק להרחבת הידע בהתנהלות מול תלמידים ומשפחותיהם. 

 

עבודה עם ילדים ונוער

עבודה עם ילדים ונוער היא לעולם לא עבודה בוואקום. ילדים ונוער הם קטינים ולכן תמיד יהיה אפוטרופוס האחראי עליהם ומחליט בתחומים שונים בחייהם. במצב רגיל האפוטרופוס יהיה הורה יחיד או זוג הורים אך ישנם גם מקרים בהם האפוטרופוס הוא מישהו חיצוני שמונה מטעם המדינה או קרוב משפחה כגון דוד, סב או סבתא.

הפסיכולוגיה של הילד והנוער היא ענף חדש, יחסית, ההולך ומתפתח במהירות. לאט לאט נוכחים אנו לדעת כי הילד או הנער הוא עולם שלם של חוויות, תהליכי נפש ודרכי התבוננות וכי לכל ילד הגישה החינוכית והלימודית המתאימה לו.

 

מה זה ייעוץ חינוכי?

הלומדים ייעוץ חינוכי תואר שני יוכלו לעבוד לאחר מכן במסגרות חינוכיות שונות. במסגרת העבודה מלווים התלמידים על ידי היועץ החינוכי ומקבלים מעטפת פסיכולוגית-חינוכית ומענה לתהליכי ההתפתחות האישית ורווחתו הנפשית. כאשר תלמיד נתקל בהתלבטות או משבר הקשור לעולמו הפנימי ולנקודות ההשקה שלו עם המערכת, דרישותיה ונהליה, הוא יידע לפנות ליועץ החינוכי.

תפקיד היועץ החינוכי הוא לברר עם התלמיד מה הן האפשרויות הקיימות לפתרון קשייו, מה היתרונות והחסרונות בכל אחת מהן ומי מהן היא האפשרות הטובה ביותר. בחירת האפשרות הטובה ביותר עבור הילד תיעשה תוך התחשבות במחירים הנפשיים, הרגשיים והלימודיים אל מול התועלת בתחומים אלה.

 

מבנה הלימודים

הלימודים ניתנים ללמידה לאחר תואר ראשון, כתלות בממוצע התואר, וכן דורשים גם תעודת הוראה. הלימודים דורשים, בנוסף להישגים אקדמאיים, גם 3 שנות ותק לפחות במערכת החינוך ונמשכים כשנתיים, כאשר הלמידה מתרחשת יום בשבוע. המגיעים דרך תיווכה של חוי ארנפלד ילמדו במכללת "אורות" באלקנה כאשר הלימודים נעשים בכיתות נפרדות לגברים ולנשים.

מתוך 21 השעות השבועיות הנלמדות, 4 מהן נעשות בלמידה מתוקשבת עצמאית. בנוסף ללימודים הפרונטליים כוללים הלימודים גם התנסות מעשית בהיקף של כ-120 שעות שבועיות בשנת לימודים.

 

מה כוללים הלימודים?

בנוסף ללימודים התיאורטיים בתחומי החינוך, החברה והפסיכולוגיה, לסטודנטים במסלול הלימודים מוצעות גם סדנאות שונות לפיתוח עצמי ולחיזוק זהות היועץ יחד עם ליווי צמוד בזמן הפרקטיקום. במסלול המתווך על ידי חוי ארנפלד ניתן דגש מיוחד על קונפליקטים הנוגעים בעולם החרדי. יחס הצוות והתלמידים חברי ומשתף והלמידה נעשית ביחד תוך הפריה הדדית עד כמה שניתן.

 

לסיכום

אם כן, לימודי ייעוץ חינוכי נועדו למי שחינוך בוער בעצמותיו אך הוא מבין כי חינוך הוא הרבה מעבר להוראה. יועצים חינוכיים הם מי שרואים את האדם, את התפתחותו ואת נפשו כבסיס להישגיו האקדמאיים.

ייעוץ חינוכי

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם