Nishma's

חיפוש

עלות חוות דעת רפואית לבית משפט – מה חשוב לדעת?

המקרים בהם יש צורך בהשגת חוות דעת רפואית לקראת דיון בבית משפט הינם רבים. אנו ניעזר בחוות דעת רופא במקרה של תאונת דרכים, תאונת עבודה, קביעת מצב נפשי ועוד מקרים רבים. מי מוסמך לספק חוות דעת כזו, ומה חשוב לדעת על העלויות שלה?

חוות דעת רפואית היא כלי שימושי ונפוץ בדיונים משפטיים, בפרט בכל הקשור לנזקי גוף ועבירות פליליות. עורכי דין משתמשים בחוות דעת של רופאים מומחים לעתים מזומנות, בין אם על מנת לחזק את גרסתם או להחליש את הצד של היריב. כמה דברים שחשוב לדעת על חוות דעת רפואיות.

 

מי מוסמך לערוך חוות דעת רפואית?

בדומה להגשת חוות דעת משפטית, שצריכה להיעשות על ידי מומחה לתחום הנסקר, גם חוות דעת רפואית המוגשת במסגרת דיון משפטי, חייבת להיערך על ידי רופא המומחה בתחום הרלוונטי לתיק – למשל, רופא אורתופד יוכל להגיש חוות דעת במקרה של אדם שבעקבות תאונת עבודה נפגע בכתף או בברך, ואילו פסיכיאטר יגיש חוות דעת שעניינה נזק נפשי או מצב נפשי של אדם. על הרופאים המגישים להיות מומחים בעלי רישיון רופא מומחה וניסיון רלוונטי.

 

האם בכל מקרה של תביעה על רשלנות רפואית נדרשת חוות דעת רפואית?

מטרתה של חוות דעת רפואית היא להצביע על קשר בין האירוע – תאונה, פרוצדורה רפואית, אבחנה לקויה וכיו"ב – ובין הנזק שנגרם לנפגע. בנוסף, במידה ואכן מוגשת תביעה הנוגעת לרשלנות רפואית, יש צורך בחוות הדעת הרפואית על מנת לזהות אם אכן הרופא התרשל, אם היו צעדים שהיה יכול לנקוט שהיו מונעים את הנזק שנגרם או אם ביצע את ההליך הרפואי בניגוד לפרוטוקול הנדרש. בהתאם להוראות החוק, על מנת להוכיח טענות רפואיות יש לצרף חוות דעת מתאימה – של רופא מומחה מתאים.

 

האם בית המשפט עשוי לדרוש חוות דעת רפואית נוספת?

במידה ומוגשות חוות דעת רפואיות מטעמם של שני הצדדים וקיימת סתירה ביניהן, עשוי בית המשפט למנות מומחה רפואי מטעמו או לדרוש מהצדדים להסכים על מומחה המקובל על שניהם, אשר יספק חוות דעת רפואית נוספת, שתשמש במקום חוות הדעת שהביאו בעצמם.

 

מי מחויב בתשלום עלות חוות הדעת הרפואית?

העלות של חוות הדעת הרפואית היא חלק מהוצאות המשפט. במקרים מסוימים היא תחול על התובע, אך במידה ובמסגרת ההחלטה מוסכמים פיצויים גבוהים, העלות של חוות הדעת תוגדר כחלק מסכום הפיצויים. כמו כן, אם התביעה מתקבלת, רשאי בית המשפט להטיל את עלות חוות הדעת על הצד הנתבע.

.

מהו טווח העלויות של חוות דעת רפואית?

טווח העלויות לחוות דעת רפואית הינו רחב ביותר ומשתנה בהתאם למורכבות המקרה והמומחיות הנדרשת מהרופא. במקרים מסוימים נצפה לעלות של כמה אלפי שקלים, אך במקרים מסובכים יותר (למשל מומחיות נדירה) העלות עשויה להאמיר גם לעשרות אלפי שקלים.

חוות דעת רפואית

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם