Nishma's

חיפוש

יצאנו לבדוק – אילו הם הפרקטים המובילים לשנת 2023

עיצוב הבית בפרקטים זוהי דרך נפלאה לשוות לבית מראה חמים, ביתי, אלגנטי ויוקרתי. לא משנה באיזה סוג של פרקט בוחרים, העיקר שהוא יהיה איכותי, עמיד לאורך שנים וחזק. יצאנו לבדוק עבורכם את הפרקטים המובילים לשנת 2023.

 

היתרונות של הפרקטים

היתרונות של הפרקטים עולים על החסרונות בתנאי שמדובר על פרקטים מובחרים. זה מתחיל בהתאמת הפרקט לעיצוב האינטגרלי של הבית. לפרקטים יש שלל צבעים ודוגמאות ומגוון של גדלים המתאימים לכל בית. ברגע שבוחרים בספק פרקטים איכותי ניתן להתאים אותם לכל סגנון. בין אם בחרתם בעיצוב כפרי ובין אם בעיצוב מודרני, הפרקט הוא זה שישדרג את המראה של הבית.

היתרון השני הוא האווירה. באמצעות הפרקט האווירה בבית תהפוך לחמימה ומשפחתית יותר מאשר ריצוף מנוכר או שטיחים. יתרון שלישי הוא ניקוי הפרקט. אומנם לא משתמשים בהרבה מים וחומרי ניקוי שעלולים לשרוט ולהשחית אותו, אך ברגע שיודעים כיצד לתחזק אותו הבית תמיד ייראה נוצץ. לבסוף, ניתן למצוא פרקטים במחירים אטרקטיביים ולעמוד בתקציב שהקצבתם לעיצוב הבית.

 

סוגי הפרקטים השונים

ניתן למנות מספר סוגי פרקטים פופולריים. הראשון הוא פרקט עץ. זהו חיפוי טבעי ויוקרתי שמייצרים מעץ בוק, אלון, אגוז, דובדבן או עץ מייפל שנשמר לאורך שנים ומעניק לבית רכות וחמימות. העץ הטבעי עמיד למים ומשמש כחיפוי יציב לדריכה. יש לו יכולת לבודד רעשים וטמפרטורה והוא קל לניקוי.

חשוב להבדיל בין פרקט מעץ מלא העשוי משכבה של סוג עץ אחד לבין פרקט שעשוי ממספר סוגים של עצים. ההבדל ביניהם הוא בעיקר במחיר, כאשר המחיר של פרקט מכמה סוגי עצים זול יותר מפרקט של עץ מלא. אלטרנטיבה אחרת היא לבחור פרקט למינציה. מדובר על פרקט מובחר ופופולרי לא פחות שעשוי מסיבית דחוסה המצופה בחומר שקוף.

אומנם זה לא עץ מלא, אך בהחלט נראה כזה. היתרונות שלו הם שהוא קל להתקנה, אסתטי, מבודד רעשים וקשיח. יחד עם זאת, הוא אינו עמיד לרטיבות ולכן מומלץ לא להתקין פרקט כזה בחדר האמבטיה. אופציה נוספת הינה פרקט פולימרי שהוא חומר סינטטי המדמה עץ. זהו פרקט זול, קל לניקוי ומגיע בדוגמאות רבות.

 

פרקטים – דוגמאות מובילות

אחת מהדוגמאות היפות והמובחרות לפרקט בעיצוב מיוחד בשנת 2023 הוא פרקט פישבון. הפישבון זהו למעשה אדרת הדג (צורת זיג זג) ולכן הסגנון הצרפתי שלו הוא קלאסי ומתאים לכל סגנון עיצוב. במילים אחרות, העיצוב משלב גיאומטריה שמדגישה את העץ המלא או הלמינציה וממלאת את החלל כשהיא משווה לו יוקרה ואלגנטיות.

דוגמאות פשוטות יותר הם פרקטים שמורכבים מקורות אחידות בגודל ובצורה אחידה ומונחים על הריצוף בצורה אנכית. לסיכום, הפרקטים הם מוצר שמוסיף חן ונראות לבית ומתאימים גם לבתים בהם יש בעלי חיים וילדים כל עוד מתחזקים אותם כראוי.

פרקטים מובחרים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם