Nishma's

חיפוש

טבילה נעימה: המדריך לטבילה במקווה לכלה לפני החתונה

בעוד שחלק מהנשים טובלות במקווה גם בלי כל קשר לחתונה מתקרבת, את מתחתנת וכעת את רוצה לטבול במקווה כחלק מהתהליך של לפני החתונה, היום המאושר בחייך.

אז הנה כל מה שאת צריכה לדעת לפני טבילה במקווה:

הוא הציע לך נישואין, אפילו ירד על ברך אחת. את השבת בחיוך מאוזן לאוזן ואמרת "כן". כעת, הגיע הזמן לתכנן את החתונה שלכם, היום המאושר בחייכם. כחלק בלתי נפרד (לפי ההלכה ולא חובה) מהחתונה שלך, הדת היהודית גם מורה על טבילה במקווה. האם ניתן לטבול בכל מקום אשר קיימים בו מי מעיינות טבעיים? האם חובה לבקר במקווה מוסדר? אז ככה, קודם כל, כדאי לדעת שאכן ניתן לטבול במעיינות בטבע, ואין חובה בטבילה במקווה מוסדר.

לידיעתך הכללית, גם גברים טובלים במקווה! ואם אתם כבר אחרי המקווה ולקראת האירוע הגדול, לבחירת ספקים לאירוע לחץ כאן. בהצלחה!

 

היכן עוד ניתן לטבול במקווה על פי הדת?

למען הסדר הטוב, נציין כי טבילה במקוואות פרטיות הן עניין של בחירה. באפשרותך לטבול גם בים, בנחלים ובמקורות מים אשר ניזונים ממי הגשם. יחד עם זאת, אם את מעוניינת להנות מטמפרטורה נוחה ומתנאים ידידותיים, כדאי לשקול טבילה במקוואות פרטיות.

תוכלי למצוא במקוואות אלו את חדר הרחצה שאת צריכה, את חדר ההתארגנות, השירותים והמקלחת. מאחר שלפי הדת את אמורה להיכנס למקווה נקייה, כדאי יהיה להסתייע באמת במתקני וחדרי רחצה אלו. אגב, בחלק מהמקוואות הפרטיות ניתן גם למצוא חדרי טיפוח ואיפור, מברשות, מוצרי איפור ועוד.

 

האם במקווה יש מי גשמים בלבד?

כדאי לדעת, בימינו המקוואות אינם מורכבים ומלאים ב-100% מי גשמים טהורים. מאחר שיש צורך להקל על ההחלפה התדירה של מי המקווה, כיום נהוג לחבר את המקווה למי ברז, וזאת בנוסף ל-לפחות 40 סאה מים (730 ליטר ועד 1,000 ליטר).

עוד חשוב לדעת, המקוואות נמצאים תחת הפיקוח של משרד הבריאות וגורמי בריאות נוספים, ככה שעל המקוואות לעמוד בתנאי ותקני הבטיחות והבריאות הכי מחמירים. על פי חוקי משרד הבריאות, מי המקוואות חייבים להיות מוחלפים מדי יום, או לאחר כל 8 טובלות.

 

טבילה במקווה אחת לחודש וטבילה לקראת החתונה 

ברמת העיקרון, נשים דתיות ונשים גם פחות דתיות, לרוב יטבלו במקווה אחת לחודש ובזאת ירגישו כי טהרתן מוחזרת אליהן. יחד עם זאת, נשים חילוניות בדרך כלל יטבלו אך ורק לפני החתונה, אם בכלל. לרוב, נשים טובלות במקווה כמספר ימים לפני המאורע הגדול (החתונה). חשוב לזכור, עלייך להביא עמך מטבעות קטנים לתשלום, מקלות אוזניים ומסרק (מסרק בלבד ולא מברשת), נעליים עבור המקלחות, בגדי החלפה, לבנים נקיים.

ודבר נוסף שחשוב שתדעי, אם אין ברצונך שהבלנית תבדוק אותך, את יכולה לציין זאת מראש והבלנית תסתפק במספר שאלות לגבי ניקיונך והאופן בו התנקית לפני שהגעת למקווה. הבלנית תשאל אותך באם צחצחת את שינייך, באם ניקית אזורים כאלו ואחרים בגופך ועוד.

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם