Nishma's

חיפוש

הטרדה מינית עונש

הטרדה מינית היא חוויה לא נעימה לכשעצמה, הפוגעת בצורה בלתי הפיכה בקורבן וחשוב לדעת כי הטרדה מינית מהווה עבירה פלילית לכל דבר ועניין, בגינה ניתן להגיש תביעה כנגד המטריד ולדרוש פיצויים בהתאם. מלבד עניין הפיצויים, העונש בגין הטרדה מינית יכול להגיע אף לתקופות מאסר ממושכות, כפי שנראה היטב במאמר שלפניכם

 

הטרדות מיניות – ממחמאות ועד למעשים מיניים

הטרדות על רקע מיני הפכו לצערנו למציאות קיימת בשטח, ממנה לא ניתן להתעלם. בין אם זה ברחוב, במקומות בילוי, או במקומות העבודה, מידי שנה אנחנו נחשפים ליותר ויותר תלונות על הטרדות מיניות, הנפוצות בעיקר אצל נשים, אך קיימת בהחלט גם כלפי גברים.

המקרים המוגדרים כהטרדות מיניות הם רבים ומגוונים, החל ממחמאות והערות שונות החורגות מגבול הטעם הטוב וכלה במעשים מיניים פוגעניים עצמם, כך או כך, החוק בישראל למניעת הטרדה מינית קובע מספר הגדרות בסיסיות למעשים הנחשבים הטרדה מינית, בגינם ניתן להגיש תביעה על הטרדה מינית. פנו לעורך דין המתמחה בתחום לקבלת ייעוץ והכוונה מקצועית בנושא.

 

הטרדה מינית – מה אומר החוק?

כאמור, הטרדה מינית יכולה להתרחש במגוון מקומות, סיטואציות וכנגד גברים ונשים כאחד, בין במעשים, כמו סחיטה באיומים ומעשים מגונים ובין באמצעות מילים פוגעניות, דוגמת הצעות מגונות בעלות אופי מיני, התייחסויות מבזות ומשפילות וכדומה.

בהתאם לזכויות הבסיס של כל אדם להגנה על חירותו ופרטיותו, קובע החוק בישראל כי הטרדה מינית תחשב במקרים של התנהגות, או שימוש במילים, אשר אין ספק סביר בדבר משמעותן וחוסר הסכמתו של הנפגע.

 

אילו עונשים קבועים בחוק?

לפני שניגע בעונשים הקבועים בחוק בגין הטרדה מינית, חשוב לדעת כי תביעה בגין הטרדה מינית יכולה להתקיים בכל אחד מהמישורים הבאים (וכן יחדיו), במישור הפלילי – באמצעות הגשת תלונה במשטרה ובמישור האזרחי- באמצעות הגשת תביעת פיצויים.

בהתאם לחלוקה זו, העונשים הקבועים בחוק מתחלקים באופן כזה:

  • העונש במישור הפלילי

הטרדה מינית היא עבירה פלילית לכל דבר, בעלת ענישה מקסימלית של תקופת מאסר הנעה בין שנתיים ועד חמש שנים, בהתאם לסוג ואופי ההטרדה, כאשר בית המשפט יכול לפסוק גם עבודות שירות ופיצויים כספיים לנפגע.

  • העונש במישור האזרחי

בתביעה אזרחית, ניתן לקבל פיצויים בסך של 120,000 ₪, גם מבלי להוכיח גרימת נזק וסכומים גבוהים אף יותר במידה והוכח נזק.

 

כיצד מגישים תביעה בגין הטרדה מינית?

במידה וההליך מתנהל במישור הפלילי, יש להגיש תלונה רשמית במשטרה, כאשר למתלונן עומדת הזכות לבחור את מין החוקר שיטפל בתלונה ולאחר מכן תבוצע חקירה משטרתית שבסופה התובע המשטרתי יחליט האם יש להגיש כתב אישום. לעומת זאת, את תביעת הפיצויים, המתרחשת כאמור במישור האזרחי, יש להגיש לבית משפט השלום.

 

הטרדה מינית – פיצויים ועונשים

בסופו של דבר, מערכת המשפט בישראל דואגת לענישה די מחמירה בנושא ההטרדות המיניות, ענישה היכולה להתבצע במישור הפלילי ולהסתכם בשנות מאסר, כמו גם במישור האזרחי ולהסתכם בפיצויים של עד 120,000 ₪ ללא הוכחת נזק ואף יותר מכך, במידה והוכח כי נגרמו נזקים כתוצאה מההטרדה המינית.

הטרדה מינית

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם