Nishma's

חיפוש

הטרדה מינית מחוץ לעבודה

מקרים של הטרדה מינית במקום העבודה אמנם נוטים להיות שכיחים יותר מאשר מקרים אחרים, אבל זה לא אומר שהתופעה לא קיימת גם בלימודים, בבית וכמובן במרחב הציבורי. אז מה עושים במצבים כאלה ועם מי אפשר להתייעץ? הנה המדריך המלא הטרדה מינית היא עבירה פלילית שבגינה עונש מאסר.

מלבד עונש מאסר למטריד, אנשים שנפגעים מהטרדה מינית יכולים להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי. ברוב המקרים, את הפיצוי הכספי מקבלים ישירות מהמטריד ולפי הכללים הקבועים בחוק ובפסיקה. כמו כן, כדאי לדעת שהטרדה מינית נחשבת חמורה על פי החוק כי היא מתנגשת עם זכויות יסוד: החל מפגיעה בכבוד האדם, דרך פגיעה בחירות האדם ועד הפרת זכותו לשוויון.

 

איפה מתרחשת הטרדה מינית?

המקרים השכיחים של הטרדה מינית מתרחשים במקום העבודה. לפי החוק, הטרדה מינית מן הסוג הזה עלולה לבוא לידי ביטוי בסחיטת אדם לבצע מעשה בעל אופי מיני או בכל סוג של מעשה מגונה. כמו כן, החוק רואה גם בהצעות חוזרות בעלות אופי מיני סוג של הטרדה מינית והוא מתייחס בחומרה לנסיבות שבהן קולגה מתמקד במיניותו של אדם אחר – על אף שאותו אדם הראה בבירור שהוא אינו מעוניין בכך.

בפועל, כל התייחסות מבזה או משפילה המופנית לאדם ביחס למינו, למיניותו או לנטייתו המינית היא סוג של הטרדה מינית. במקומות עבודה, זה גם קורה עם יצירת אווירה עוינת בעלת אופי מיני והיא משותפת לבכירים ועובדים זוטרים כאחד. עם זאת, הטרדה מינית עלולה להתרחש גם מחוץ למקום העבודה.

 

מה מאפיין הטרדה מינית מחוץ לעבודה?

המידע המופיע באתרים אמינים כגון www.dw-law.co.il עוזר לשפוך אור על המאפיינים של הטרדה מינית מחוץ לעבודה. דרך פסקי הדין שבהם עוסקים עורכי הדין שמגיעים מהתחום של עבירות מין, ניתן למשל לראות שהטרדה מינית מתרחשת לעיתים קרובות בסביבה של לימודים. כמו כן, לא חסרים מקרים של הטרדה מינית בתוך הבית או המשפחה וכמובן גם של עבירות מין במרחב הציבורי.

מבחינת החוק, אין הבדל בין דרגת החומרה של הטרדה מינית בעבודה לבין הטרדה מינית במקומות אחרים. מה שהחוק בודק זה את מערכת היחסים בין המטריד לבין האנשים שנפגעו ממנו ואת האווירה שנוצרה בעקבות ההטרדה. מנגד, כן יש משמעות לשאלה האם מדובר על הטרדה מינית בעבודה או מחוץ לעבודה מבחינת הגורם שאותו בוחרים לתבוע.

 

הדבר החשוב ביותר: לפנות לעורך דין

ההגדרה של הטרדה מינית לא תמיד ברורה לגברים ונשים שחשים שהם נפגעו ממנה. לכן, הפתרון צריך להיות התייעצות עם בעלי מקצוע.

אותם בעלי מקצוע הם עורכי דין, שעוקבים מקרוב אחר הפסיקה ומבינים כיצד החוק משפיע גם על הלקוחות שלהם. בשורה התחתונה, הטרדה מינית עלולה להתרחש בכל מקום ובכל זמן וצריך להילחם בה.

מקרה הטרדה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם