Nishma's

חיפוש

מה ההבדל בין בניית אתר רגיל לבניית חנות וירטואלית

הפעילות העסקית בכל ענפי המשק באשר הם מחייבת נוכחות במרחב הווירטואלי (בין אם מדובר באתר רגיל ובין אם בחנות וירטואלית).

עם זאת, קיימים הבדלים בין המטרות של סוגי האתרים השונים והן באופן הבנייה שלהם.

יצאנו לבדוק מה ההבדלים בבניית אתר רגיל וחנות וירטואלית וחזרנו עם כל הפרטים שאתם צריכים לדעת:

 

אתם יודעים אולי מה זה אתר רגיל, אבל מה המשמעות של חנות וירטואלית?

יכול להיות שגם אתם, בדומה לשני בעלי החנויות שפגשנו באותו היום, יודעים מה זה "אתר רגיל". אבל השאלה המתבקשת היא – האם אתם יודעים מה זה אומר חנות וירטואלית? . חנות וירטואלית היא בעצם אתר שמיועד למכירה של שירותים ומוצרים.

במהלך הרכישה ניתנת ללקוח היכולת לבצע קנייה באופן מלא שכוללת את השלבים הבאים:

  1. קבלת מידע על המוצר
  2. איסוף המוצרים
  3. תשלום עבור המוצרים
  4. קבלת אישור על ביצוע הרכישה

 

ההבדל הראשון בין מבנה של חנות וירטואלית לבין המבנה של אתר רגיל – המכירה

המבנה של האתר הרגיל שמאפשר אך ורק גלישה מבלי לבצע קנייה הינו שונה לחלוטין מזה של חנות וירטואלית שמאפשרת מכירה של מוצרים או שירות. כל מומחה בתחום של בניית אתרים לעסקים יציין בפניכם שמדובר בשני הליכים שונים לגמרי. כמו שהליך של בניית בניין רב קומות שונה מזה של בניית מבנה נמוך בבנייה קלה. כשאתם נכנסים אל אתר רגיל, אתם לא נחשפים להליך של מכירת מוצרים מסוימים, אלא לפירוט מידע כללי כלשהו שאין בו פן מכירתי.

 

ההבדל השני בין מבנה של חנות וירטואלית לבין המבנה של אתר רגיל – הקריטריונים

המומחים שמבצעים הליכים של בניית חנות וירטואלית באינטרנט  על בסיס יום-יומי ציינו בפנינו שיש דרישות שמשותפות לבנייה של אתר רגיל לבניה של חנות וירטואלית, אך יש כמה קריטריונים שצריך לשים עליהם דגש כשבונים חנות וירטואלית והם לא באים לידי ביטוי בבנייה של אתר רגיל, למשל:

  • ממשק הניהול

חנות וירטואלית דורשת לא פעם עדכונים תכופים בנוגע למוצרים שקיימים במלאי. כך שיש צורך בעדכון קבוע בכל הנוגע למידע כללי, תמונות, מחירים ומבצעים וכדומה. לכן, האתר צריך לכלול ממשק ניהולי שיאפשר לבעלי האתר לבצע שינויים בקלות ובמהירות על בסיס קבוע.

 

  • חווית המשתמש

חנות וירטואלית שעושה את עבודתה נאמנה היא כזו שמאפשרת למשתמש לחוות חוויה נעימה, כזו שתגרום לו לסיים את הליך הקנייה בחנות. לכן, חשוב לבנות את האתר שתהיה בו חוויית משתמש חיובית, כזו שתניע את הגולש לפעולת רכישה.

 

לסיכום

בנייה של חנות וירטואלית צריכה להיות בעלת ממשק ניהול נוח ולהביא לחווית משתמש גבוהה כדי שתתבצע רכישה באתר. לעומת זאת, בנייה של אתר רגיל הינה סטנדרטית, כזו שדורשת ממש ניהול שלא דורש שינויים רבים לעיתים קרובות.

מרקט

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם