Nishma's

חיפוש

האם נפילה ברחוב נחשבת כעילה לנזיקין

שאלה שמעסיקה רבים מאיתנו בעולם המשפטי היא "האם נפילה ברחוב נחשבת עילה לנזיקין?". במילים אחרות, אם אדם נפל ברחוב, האם יש באפשרותו לתבוע על מנת לקבל פיצויים בשל הנזק שנגרם לו? התשובה לשאלה זו היא קצת מורכבת. במאמר זה, נענה על השאלה ונחשוף בפניכם את סדר הפעולות שיוביל לתביעה חזקה ומנצחת.

 

מה הגורם לנפילה?

נפילה ברחוב יכולה להיחשב כעילה לנזיקין, בהתאם לגורם לנפילה. אם הגורם לנפילה אינו נמצא באחריותכם, ניתן לתבוע את מי שהגורם כן נמצא באחריותו. לדוגמה, נפילה שנגרמה בגלל שרוכים פתוחים היא אינה עילה לנזיקין. לעומת זאת, נפילה שנגרמה עקב מרצפת שבורה, או כל גורם אחר שאינו נמצא תחת אחריותכם, יאפשר לכם לתבוע, ונחשב כעילה לנזיקין.

 

מי האחראי לתקרית?

לאחר שהגדרנו מהו הגורם לנפילה, ווידאנו שהוא אינו נמצא באחריות הנפגע, צריך לשאול "מי האחראי לתקרית המצערת?". במילים אחרות, אתם צריכים לוודא שבאמת קיים גוף כלשהו שניתן לתבוע, ושהגורם לנפילה נמצא באחריותו. במרבית המקרים, תהיה זו העירייה המקומית, שכן מרצפות שבורות במדרכה, לדוגמה, וגם אריחים בגבהים שונים נמצאים באחריותה.

 

מה צריך לעשות מיד לאחר המקרה?

לאחר שווידאתם שישנה עילה לנזיקין, ישנן מספר פעולות אותן תצטרכו לבצע על מנת לקבל את התשלום שמגיע לכם עבור הנפילה. ראשית, תצטרכו להוכיח שהנפילה אכן התרחשה. תוכלו לעשות זאת על ידי איסוף פרטים מעדים אשר צפו בתאונה, וכן על ידי דו"ח מד"א. לאחר מכן, תצטרכו להוכיח שהיתה רשלנות. כלומר, שעצם קיומו של הגורם לנפילה הוא מצב שאינו תקין. התנאי האחרון הוא להוכיח שנגרם נזק גוף. את זה תוכלו להוכיח על ידי קבלת טיפול רפואי שנגרם בעקבות הנפילה.

 

התייעצו עם עורך דין

בכל מקרה של נפילה ברחוב, בו אתם סבורים כי יש עילה לנזיקין, ואתם מעוניינים לתבוע, יש להתייעץ עם עורך דין מוסמך. ראשית, עורך הדין יקבע האם ישנה עילה לנזיקין, או שלא ניתן לתבוע במקרה מסוים. בנוסף, עורך הדין יעזור לכן לבצע את כל השלבים בצורה המיטבית, ולצלוח את התהליך. עורך דין מומלץ לנושא זה הוא עורך דין נזיקין אושיק אליהו.

 

סיכום

נפילה ברחוב יכולה להיחשב כעילה לנזיקין, בתנאי שמתקיימים התנאים המתאימים. ראשית, תצטרכו להוכיח שהגורם לנפילה הוא גורם חיצוני, ושהנפילה אינה קרתה באשמתכם. שנית, תצטרכו לברר באחריות מי נמצא אותו גורם, ושניתן לתבוע את האחראי. לאחר מכן יתחיל התהליך המשפטי, בו תצטרכו להוכיח מספר דברים. השלב הראשון הוא להוכיח שהנפילה אכן קרתה. השלב השני הוא להוכיח שהנפילה קרתה עקב רשלנות, עקב מצב שאינו תקין. השלב האחרון הוא להוכיח שנגרם לכם נזק גוף כתוצאה מהנפילה. בכל מקרה של נפילה ברחוב, בו אתם סבורים שיש עילה לנזיקין ואתם מעוניינים לתבוע, התייעצו עם עורך דין.

נפילה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם