Nishma's

חיפוש

רשלנות רפואית בתחום הקרדיולוגיה -על אילו שגיאות ניתן לתבוע

קרדיולוגיה הינה ענף ברפואה שעוסקת בכל הנוגע לתפקוד הלב, מחלות לב וכלי דם. במדריך הנוכחי נציין בפניכם, קוראים יקרים, את השגיאות הנפוצות ביותר שאירעו בשנים האחרונות ברחבי הארץ  והובילו לתביעה מצד המטופלים על רשלנות רפואית. הישארו אתנו ותגלו את כל המידע הנחוץ לכם בתחום זה.

 

בואו נתחיל בהגדרה של המושג – רשלנות רפואית

אנחנו שומעים את המושג הזה באופן תדיר מגורמים שונים, אבל לא כולם יודעים בדיוק מה זה אומר. כדי להבין את המצבים שבהם ניתן לתבוע בתחום הקרדיולוגיה, חשוב להסביר מה עומד מאחורי הביטוי ומתי הוא מתרחש. מדובר בעצם במצב שבו גורם שקשור לתחום הרפואה נוהג באופן שלא תואם לסטנדרט המשפטי כלפי מטופל. הרשלנות יכולה לבוא לידי ביטוי מצד גורמים שונים, למשל:

  • אחות
  • צוות אדמיניסטרציה
  • רופא מטפל
  • רופא מנתח
  • רופא מרדים וכו'

 

שגיאה מספר 1 שצפויה להיחשב כרשלנות רפואית מצד הצוות הרפואי – אבחון שגוי

כשמדברים על רשלנות רפואית בקרדיולוגיה, אי אפשר שלא לציין את האבחון השגוי שנחשב לנפוץ ביותר. הסיבה לכך שהדבר נחשב לנפוץ זו העובדה שלעיתים, גורמים רפואיים אינם מאבחנים נכונה כי מדובר בהתקף לב. הדבר כנראה נובע בעקבות הסיבה כי התסמינים של התקף לב יכולים להטעות את הצוות הרפואי (שלא תמיד מדובר בצוות שבקיא בתחום הקרדיולוגיה) ולהביא אותו לאבחן את המצב באופן מוטעה.

 

שגיאה מספר 2 שצפויה להיחשב כרשלנות רפואית מצד הצוות הרפואי – עיכוב באבחון

לא פעם, האבחון של המטופל הינו נכון, אך הוא מגיע בשלב מאוחר מידי. כלומר, במצב שבו כבר ישנה החמרה משמעותית במצבו של המטופל וכבר אי אפשר לטפל בו או שאפשר לטפל בו אבל המצב גם לאותו מטופל לסבול מתסמינים חמורים ביותר שעשויים להוביל לאי יכולת לתפקד כפי שהיה יכול בעבר.

 

מה צריך לעשות אם חוויתם רשלנות רפואית בתחום הקרדיולוגיה?

אם חוויתם את אחת מהשגיאות שצוינו לעיל או שגיאה רפואית אחרת שלא צוינה לעיל, אתם צריכים לגשת בהקדם האפשרי אל עורך דין שבקיא בתחום הרשלנות הרפואית, כדי לבדוק אם המקרה שאירע לכם אכן מאפשר לכם להגיש תביעה ולקבל פיצויים.

 

טיפ שחשוב ליישם לפני הפנייה לגורם מוסמך

רגע לפני שאתם פונים אל עורך דין שבקיא ברשלנות רפואית, אנו ממליצים לכם לבדוק שמדובר בעורך דין מומלץ בתחום. תוכלו לבדוק את הנושא באמצעות בירור בדרכים הבאות:

  • פרסום פוסט ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם וכו')
  • יצירת קשר עם מכרים שעברו הליך של רשלנות רפואית ותבעו בעקבותיו ועוד

כעת אתם יודעים את כל הפרטים החשובים בכל הנוגע לרשלנות רפואית בתחום הקרדיולוגיה. כך שנותר לנו רק לאחל לכם שתהיה החלמה מהירה מההליך הרפואי שעברתם ושתקבלו את הפיצויים המגיעים לכם בעקבות המקרה שאירע לכם. בהצלחה רבה!

פטיש

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם