Nishma's

חיפוש

בשרים הכי טובים לעל האש

אתם בטח אוהבים בשרים על האש, ולכן בערים כמו תל אביב לצד בתי קפה נחמדים יש שפע של מסעדות בשר וסטייקיות שונות. אבל למרות האהבה של ישראלים לבשר צלוי,  רבים לא יודעים אילו סוגי בשרים מתאימים לצלייה, איך לצלות אותם נכון וכמה חשוב לתבל נכון. האמת היא שאפשר לעשות על המנגל כמעט כל סוג של בשר, עוף ואפילו דגים, אבל אין ספק שכדי שזה גם יצא טעים – צריך לדעת איך להכין אותם נכון. אז אתם מוזמנים להנות ממדריך קצר, שיעזור לכם להכין ארוחת על האש מושלמת.

 

אלו בשרים מתאימים לצלייה על המנגל?

המהדרין יעדיפו להכין בשר בקר טרי מנתחים משובחים, אבל האמת היא שיש הרבה סוגים של בשר, עוף ודגים וגם ירקות – שאפשר לצלות על המנגל ולקבל ארוחת מלכים עם טעמים נפלאים. אם אתם רוצים להבטיח הצלחה בכל פעם שתזמינו אורחים לעל האש, כדאי שתכירו את הכללים הבאים:

 

  1. לקנות בשר טרי רק באטליז טוב – אטליזים מצוינים קיימים בכל מקום בארץ, כך שלא משנה אם אתם מתל אביב, כפר סבא, או באר שבע, הקצב יוכל להמליץ לכם על נתחים טובים, לחתוך לכם אותם כראוי ולהמליץ על מידת הצלייה ועל תיבול מתאים.
  2. אנטרקוט – כדי לקבל צליה מושלמת של הנתח המשובח הזה, כדאי לקנות אותו יומיים לפני הצלייה וליישן אותו במקרר, כדי שיתרכך וטעמיו יתחזקו. צלייה של אנטרקוט תלויה במידת העשייה האהובה עליכם ותיבול נכון יכול להסתכם במלח ופלפל, או במרינדה טובה, אבל צליה קלאסית של נתח אנטרקוט עבה, מסתכמת לרוב בדקה וחצי על כל צד.
  3. צלעות כבש – מהנתחים העסיסיים והאהובים בישראל. אפשר לצלות כחתיכה שלמה ואפשר להפריד לחלקים קטנים ולצלות אותם בנפרד. צליה נכונה של צלעות כבש תיעשה בהתחלה על להבה גבוהה מאוד. כשהצלעות מתחילות להשחים מבחוץ, מעבירים אותן ללהבה נמוכה, עד שהן מגיעות למידת עשייה מדיום וול. כדאי להמעיט בתיבול צלעות כבש ולהישאר עם מלח ופלפל, אבל אפשר גם למרוח אותן בעשבי תיבול טחונים עם שמן זית ושום.
  4. קבב – רצוי כמובן לבחור את הנתחים האהובים עליכם, לטחון לבד בבית ולתבל בעצמכם, בתוספת מעט שומן כבש ועשבי תיבול. אפשר לצלות קבבים על שיפוד או ישירות על הרשת והם מוכנים כשהם שחומים ויפים מבחוץ.
  5. חזה עוף – אחד הנתחים הטעימים על האש – אם עושים אותו נכון. אפשר לחתוך לקוביות גדולות, להשרות במרינדה שומנית מעט ולשפד. לצלות עד שהעוף שחום מבחוץ.

 

מתכון למרינדה מושלמת למנגל:

  • חצי כוס שמן זית
  • כפית אבקת שום, או שתי שיני שום כתושות
  • רבע כוס סויה
  • רבע כוס רוטב צ'ילי
  • כפית גדושה חרדל

 

הכנה

משקשקים היטב את כל החומרים בתוך צנצנת סגורה ומורחים על הנתחים, או על הירקות בעזרת מברשת – להשריה לפני הצלייה, או אפילו תוך כדי, כשהנתחים כבר על המנגל.

לסיכום – בין אם אתם עושים על האש בפארק הירקון בתל אביב, במוחרקה, או במדבר, קחו אתכם כמה נתחים טובים, תבלו אותם היטב וצלו אותם נכון – ותהנו מארוחת גורמה של ממש.

בשר איכותי מאטליז תל אביבי הופך בקלות למנה מושלמת.

בשר מאטליז בתל אביב

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם