Nishma's

חיפוש

איתור נזילות בחצר הבית

כחלק מטיפוח הגינה הביתית נהוג לרצף את החצר באבן, עץ, או דשא.

הנחת משטחים אלו על הקרקע יכולה לגרום לכך שהיווצרות של נזילות בגינה לא יתגלו.

מסיבה זו, יש אנשים הנוהגים להזמין בעל מקצוע כל תקופה מסוימת שיוודא שאין נזילות נסתרות מהעין.

איך מאתרים נזילות בחצר הבית?

 

איך אפשר לזהות שקיימת נזילה בחצר הבית?

לעומת נזילות בתוך הבית, קשה לזהות נזילה בחצר מכיוון שזהו אזור רטוב מלכתחילה. הסימן הראשון שכנראה יגרום לכם לחשוד שישנה נזילה בחצר, הוא חשבון המים. חריגה בצריכת כמויות המים יכולה להגיע לאלפי שקלים אם מדובר בנזילה משמעותית, וכדי לקבל החזר מחברת המים ולטפל בבעיה עליכם להזמין בעל מקצוע שקודם כל יאתר את קיומה של נזילה.

 

שיטות לאיתור נזילות בחצר

בגינה שלכם עוברות תשתיות רבות, ביניהן גם צינורות של מערכת ההשקיה. איתור נזילה בחצר צריך להיעשות מבלי להפוך את האדמה ולהרוס את הגינה. ניתן לאתר נזילות בחצר עם מצלמה טרמית המבחינה בין חום לקור, מכשירים אקוסטיים ועוד. נהוג בעיקר לאתר נזילות בחצר באמצעות שימוש בגז. בשיטה זו סוגרים את אספקת המים, שואבים את המים שנותרו בצנרת ומזרימים גז פנימה. לאחר מכן עוברים על תוואי הצנרת בעזרת גלאי ומזהים את נקודת הפיצוץ בצינור. בקרו באתר איתור ברור כדי לקרוא עוד על השיטות השונות לאיתור נזילות בחצר.

 

מתי צריך לנסות ולאתר נזילה בחצר?

כאשר יעלה בכם החשד לקיומה של נזילה בעקבות חשבון מים מנופח, הפעולה הראשונה שלכם היא קודם כל לחפש בפנים הבית סימנים לנזילה. במידה ולא מוצאים סימנים על פני השטח, יש לסגור את אספקת המים לכל הבית והגינה ולבדוק אם מד המים בשעון ממשיך להסתובב. אם שעון המים ממשיך להראות שקיימת זרימה של מים, יש לנסות לאתר נזילה בחצר. ישנם כאלה המעדיפים לבצע בדיקות תקופתיות לאיתור נזילות, בכדי להימנע מחיובים כספיים גדולים יותר ונזקים לגינה.

 

תיקון הנזילה

תיקון הנזילה אינו כלול מראש באיתור הנזילה, לכן חשוב שתדעו שגם מדובר בתמחור נפרד ושונה. מחיר התיקון עצמו תלוי בפתרון שהוצע לכם בהתאם לאופי הנזילה שנמצאה. תיקון הנזילה נעשה באמצעות טכניקות מתקדמות שלא ידרשו מכם להפוך את הגינה כולה. רק במידה ויתברר כי הצנרת שלכם כבר ישנה מאוד וחלודה ימליצו לכם להחליף את כל הצינורות כדי למנוע בעיות חוזרות ונשנות.

 

לסיכום

נזילות בגינה הביתית שלכם עלולות לגרום לנזק כלכלי גדול עוד לפני שתשימו לב שבכלל יש לכם בעיה. לכן, במידה ואינכם יודעים איך חשבון המים שלכם הגיע לסכום כזה, להזמין מומחה לאיתור נזילות שיאתר את מקור הנזילה. לאחר ששוללים ומוודאים שמקור הנזילה אינו מתוך הבית, עוברים לבדוק את החצר באמצעות מכשירים היכולים לזהות את מיקום הפיצוץ בצנרת מבלי לחשוף את כל הצינורות בגינה. אם אתם רוצים להיות רגועים שהבעיה נפתרה כמו שצריך, מומלץ להזמין איש מקצוע אמין ובעל ניסיון.

 

בעל מקצוע

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם