Nishma's

חיפוש

אילו אישורים קיימים למכשיר האופטיון בארץ ובעולם

מחלות שונות ומגוונות פוגעות יום יום בהתקיימות התקינה של המון אנשים בעולם. בעבר, במקרה של מחלה אפילו קלה, במטופל היה מת – פשוט בעקבות מחסור בידע בנוגע להענקת טיפול. לאחר מכן, עם התפתחות האנושות, התחלנו למצוא טיפולים עקביים למחלות השונות – אך אלה לפעמים ערכו המון זמן (שלא היה למטופל) והעניקו טיפול שנתן מעט מאוד לחולה. רק לאחרונה התחלנו שימוש בטכנולוגיה רפואית, שמייעלת פתרונות רפואיים. אז איזה טיפול יש לגליובלסטומה ואיזה אישורים יש לו? 

 

מה זה גליובלסטומה?

גליובלסטומה זה סוג יחיד של סרטן המוח. זה נחשב הסוג הכי אלים, וגם כסוג הממאיר הראשוני הנפוץ ביותר (גידול ממאיר זה כזה היכול לשלוח גרורות לחלקים נוספים של המוח והגוף ולהתרחב). המקור של הסרטן הוא בתאי גלייה – תאים שנמצאים בכל רחבי המוח ושומרים על תאי העצב.

בגלל הנפוצות של תאים אלה במוח, הסרטן עלול להתפתח במקומות שונים וקשים לאיתור (וניתוח) במוח. רוב החולים בסרטן זה לא שורדים זמן רב עם המחלה ונדרשים בטיפול מהיר ויעיל. טיפול חדש הוא טיפול במכשיר הנקרא אופטיון. עוד על optune בהמשך המאמר.

 

טיפולים נוספים לגליובלסטומה

הטיפולים השגרתיים שמעניקים לחולים בגליובלסטומה הם בעיקר הקרנות משולבות בניתוח. חלקן זה טיפולי כימותרפיה – טיפול שאמור להרוס את הגידול הסרטני – וחלקן זה רדיותרפיה, הקרנות שמטרתן לבוא לאחר ניתוח ולפגוע בתאים הסרטניים שנשארו (החלקים שלא הוסרו בניתוח כשורה). טיפול נוסף שהחלו בשנים האחרונות הוא טיפול העובד באמצעות שדות חשמליים – הלא הוא מכשיר האופטיון.

 

מכשיר האופטיון

מכשיר האופטיון הינו מכשיר חדשני לטיפול באופן ספציפי בגליובלסטומה. המכשיר נראה מעט כמו קסדה ומתלבש על הראש, ואמור להיות כך בסביבות 18 שעות ביום. המכשיר משתמש בשדות חשמליים בשביל למנוע התחלקות תאים סרטניים, ובכך מונע התקדמות של הסרטן ועוזר בהעלמתו.

הטיפול באופטיון לא נעשה לבד ונערך לאחר ניתוח ולאחר טיפולים בהקרנות ובכימותרפיה תרופתית. מלבד הנוחות שהמכשיר מספק – יכולת תנועה חופשית והימנעות מביקור יום יומי בבית חולים – הוא גם מראה הצלחה משמעותית בהגברת זמן וסיכוי ההישרדות של המטופלים.

 

אילו אישורים יש לאופטיון?

מלבד המחקר הקליני שהראה שאופטיון באמת מסייע בטיפול משמעותית, הטיפול באופטיון אושר על ידי גורמים רבים. המכשיר קיבל את האישורים האמריקאים, אירופאים והישראלים לטיפול בגליובלסטומה שאובחנה לאחרונה וגם כזו חוזרת. בנוסף, משרד הבריאות הישראלי אישר הוספה של הטיפול באופטיון לסל הבריאות, כשהוא מגיעה לאחר ניתוח משולב הקרנות וכימותרפיה. בזכות אישורים אלו השימוש באופטיון רחב והמכשיר נמכר ובשימוש במדינות שונות באירופה, ארצות הברית ואפילו יפן.

 

לסיכום…

מכשיר האופטיון הוא מכשיר בטוח לשימוש לטיפול בחולי גליובלסטומה. הטיפול מאושר על ידי כמה וכמה גורמים כלל עולמיים בריאותיים, ומאפשר טיפולים טובים בסרטן. הטיפול נוח לשימוש ונותן לחולים סיכויי הישרדות טובים יותר תוך הימנעות מתופעות לוואי קשות – דבר שלא רואים בכל טיפול היום.

נפילה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם