Nishma's

חיפוש

איך לעשות פוליש בבית – המדריך המלא

כדי לשדרג את מראה הריצוף בבית רבים מאיתנו בוחרים לעשות פוליש בעזרת ציוד איכותי או בשיטות זולות וחסכניות.

המאמר יסביר איך לעשות פוליש בבית.

 

בחירת סוג הפוליש הרצוי

לפני שמתחילים לבצע את פעולות הפוליש ולראות את התוצאות צריך להתאים את סוג הפוליש לסוג הרצפה בבית. הסוג הזול ביותר הוא פוליש וקס שמתאים לריצוף פרקט או טרצו. מורחים שכבה של וקס – שעווה או סילר לאחר קרצוף וייבוש הרצפה. שיטה זו מותירה את הרצפה מבריקה אך לא עמידה לאורך זמן. בנוסף, הווקס הוא חומר מחליק ולכן כשיש ילדים בבית הוא עלול לסכן אותם. לעומת זאת, החומרים האקריליים עמידים ויקרים יותר אך לא מתאימים לבתים, אלא למקומות עבודה בהם יש מוליכות גבוהה של חשמל כי הם מפחיתים את סכנת ההתחשמלות. לפיכך, רוב האנשים בוחרים לעשות פוליש קריסטל שמתאים יותר לרצפות שיש או קרמיקה. הקריסטל עמיד לאורך זמן, מסיר את כל הכתמים הקשים ומחדש את הרצפה.

 

איך לעשות פוליש קריסטל בבית?

באופן כללי, לפני שמתחילים לעשות את הפוליש צריך לנקות היטב את הרצפה עם סבון ומים ולקרצף. ניתן להשכיר מכונת קרצוף או להשתמש בסקוטש חזק ולשפשף. הניקוי חייב להיות יסודי. כלומר, לעבור על כל מרצפת ומרצפת ולא להותיר פינות ללא ניקוי. לאחר הקרצוף, גורפים את המים, שוטפים שוב בעזרת מים נקיים ולבסוף מייבשים. ניתן לרכוש חומר קריסטליקס ולרסס על הריצוף. מכונת הפוליש עוברת על החומר עד שהרצפה יבשה ומבריקה. משתמשים בצמר פלדה אותו מניחים מתחת לסקוטש ובפעם השנייה בה מורחים את החומר יש להפוך את צמר הפלדה על צדו השני. בסיום מטאטים את שאריות צמר הפלדה. כאשר נוצרות שאריות של הפוליש סמוך לפנלים מומלץ להסיר אותן עם צמר פלדה בצורה ידנית ולטאטא. בסוף התהליך מורחים חומר משמר כמו אמולסין המדולל במים ומבריקים עם סקוטש לבן במכונת הפוליש.

 

מה עדיף – פוליש לבד או חברת ניקיון?

הפוליש הוא תהליך מורכב שגובה זמן רב ומאמץ. אם יודעים לעבוד עם מכונת פוליש ומכירים את ההבדלים בין סוגי הפוליש, סוגי הסקוטשים והשלבים ניתן לשכור מכונה ולבצע אותו לבד. אך רובינו מעדיפים להשקיע מאמץ רק בחיפוש חברת הניקיון המתאימה שתנקה לנו את הרצפה באופן איכותי ותחסוך לנו את הזמן. חברה מקצועית תדאג שנחוש רגועים ובטוחים מבלי חששות לגבי בחירת סוג הפוליש או ביצוע שלבים לא נכונים. מומחים בניקיון יודעים להתאים את סוג החומר לסוג הרצפה בדיוק כמו מומחים במקצועות אחרים שיש להם ניסיון ושעברו השתלמויות במקצוע. על אחת כמה וכמה כשמדובר בפוליש לאחר שיפוץ על ריצוף ישן או על פוליש במעבר לדירה חדשה. על מנת שהרצפה תבריק ותיראה כחדשה סמכו רק על אנשי המקצוע.

שואב

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם