Nishma's

חיפוש

איך לבנות בריכת גלישה ללא קצה

בריכות ביתיות הפכו לטרנד חם ופופולארי בקרב בעלי דירות גן ו/או בתים פרטיים עם חצר.

קיימות מגוון אפשרויות לבניית בריכה בשלל עיצובים וסגנונות על פי ההעדפות האישיות של כל אחד ואחת.

בין סוגי הבריכות הפופולאריות ניתן למצוא את בריכת הגלישה ללא קצה.

כיצד בונים בריכה כזו אתם שואלים? מוזמנים לקרוא בכתבה הבאה

 

בריכת שחייה ביתית

אם בעבר בריכת שחייה הייתה מקום ציבורי בלבד, או נחלתם של עשירים בעלי בתים מפוארים, הרי שכיום, בעלי בתים צמודי קרקע מרשים לעצמם להשקיע בבניית בריכה ביתית מהנה ומפנקת, אשר גם מעניקה מראה יוקרתי לבית ומעלה את ערך הנכס בהתאם.

כך, באמצעות השקעה מתאימה וניצול שטח החצר העומד לרשותכם, ניתן ליהנות מבריכה מהנה, בכל רגע נתון, בימי הקיץ החמים בעיקר, אך גם בימות החורף, במידה ומדובר בבריכה מקורה או מחוממת.

 

סוגי בריכות השחייה

לאחר קבלת ההחלטה על בניית הבריכה הביתית אצלנו בחצר ותכנון השטח בהתאם, כדאי לדעת אילו סוגי בריכות קיימות, ואילו בריכות יכולות להתאים לצרכים שלנו ותנאי החצר הקיימים. ככלל, בשלב התכנון ובדיקת ההתאמה, חשוב להתייעץ עם מומחים בתחום, דוגמת לגונה בריכות שחייה.

בריכות שחייה ביתיות מתחלקות ל-3 סוגים עיקריים: בריכות העשויות מבטון, פיברגלס או בריכות מתועשות. ההבדלים ביניהם נוגעים בראש ובראשונה לחומרים מהם הבריכה עשויה, לזמני ההתקנה והעלויות הכספיות הנלוות לכך.

 

בריכת גלישה ללא קצה

בין סגנונות הבריכה הפופולאריים ניתן למצוא את בריכת הגלישה. בריכת הגלישה מתאפיינת בתעלה היקפית, שמטרתה לאסוף את המים ולהובילם הישר אל חדר המכונות או אל מסנן מיועד.

מאפיין אסתטי בולט ונוסף של בריכה זו הוא שקו המים בבריכה נמצא באותו מפלס עם הריצוף, כך שהתעלות ההיקפיות אינן גלויות לעין, ולא מפריעות לעיצוב והאסתטיקה של מבנה הבריכה. הפופולאריות של סגנון בריכה זה נובע בעיקר מאפשרות השמירה על בריכה צלולה ונקיה באופן פשוט ונוח.

 

כיצד בונים בריכת גלישה ללא קצה?

בריכת גלישה היא בדרך כלל בריכה העשויה מבטון ולכן, תהליך הבנייה של בריכה זו מתחיל ביציקת בטון ועיצובו בהתאם לבחירתכם. בשלב זה, על מנת לספק את האפקטיביות של ניקוז יעיל, שמירה על מפלס מים אחיד ופינוי הלכלוך לחדר המכונות או המסנן, יש לדאוג בראש ובראשונה שכל חלקי הבריכה יהיו היקפיים ורציפים בהתאמה.

כאשר מתקינים את תעלות הגלישה, יש לוודא כי התעלה מסוגלת לפנות את כלל נפח המים אחת לכמה שעות, בהתאם לגודלה, היות והתעלה משמשת גם למניעת הצפות וגלישה של המים מחוץ לבריכה.

כפי שהזכרנו, את תעלת הגלישה יש להתקין בגובה אחיד, שלא יעלה על 3 מ"מ.

בסופו של דבר, בניית בריכת גלישה ללא קצה מצריכה ידע ומיומנות רבה. לכן, לאחר שהחלטתם להתקין בריכה כזאת, חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע מומחים ומנוסים בתחום בכדי להגיע לתוצאות טובות ומדוייקות.

 

מרפסת

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם