Nishma's

חיפוש

רכישת קרקעות – ממה צריך להיזהר?

בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר מקרים בהם עשרות אנשים נעקצו ע"י חברות אשר שיווקו להם קרקעות במחיר זול משמעותית, אך נותרו עם שוקת שבורה משום שהקרקעות לא אושרו לבנייה. כיצד ניתן איך להיזהר?

רכישת קרקעות – טרנד של ממש

בעשור האחרון אנו עדים לתופעה חדשה שבה עשרות אזרחים ישראלים מעוניניים לרכוש קרקע, כך שהתחום הזה הופך לפרוץ מאוד, זאת משום שרוב האנשים שמבצעים רכישת קרקעות אינם בעלי ידע מקצועי בתחום ולכן רבים נופלים בפח, כפי שהתרחש במקרה באלעד בו רכשו עשרות רוכשים עתודות קרקע אשר הסתברו כלא קיימות, ועל כן הם שילמו עשרות אלפי שקלים עבור קרקע שהיא בלתי ניתנת לשימוש ולא אושרה, ישנן שמועות חזקות שמדובר על חברת נופי אלעד. לכן, על מנת לדעת ממה להיזהר בטרם רוכשים קרקע שימו לב לפרמטרים הבאים וזאת כדי לחסוך לעצמכם עוגמת נפש רבה:

 

  • הפשרת הקרקע – הפשרת קרקע היא הפרמטר החשוב ביותר בטרם אתם מבצעים רכישה של קרקע, בעיקר אם מדובר בקרקע חקלאית. ככל שההפשרה של הרקע תהיה מהירה יותר, כך בהמשך ישיר ההשקעה הכספית תהיה נבונה יותר. לכן, בדקו מראש מהן התוכניות של המועצה המקומית בהקשר לקרקע ומתי אושרה התוכנית להפשרה, וזאת כדי להימנע מקרקע אשר תופשר במקרה הטוב בעוד כ 15 שנה, כפי שהתרחש במקרה באלעד בו שיווקי יזמים קרקע עבור משפחות חרדיות אך הסתבר כי הסיכוי להפשרת הקרקע הוא אפסי.
  • הפקעה– חשוב לדעת שבנושא של קרקע המדינה יכולה להפקיע חלק מהשטח עבורה, זאת לטובת סלילת כבישים או בניית דיור בר השגה. לכן, כאשר אתם בודקים אופציה לרכישה של קרקע בדקו היטב האם ישנו סעיף של הפקעה עתידית ע"י המדינה, וזאת כדי לדעת האם קיים מצב שהרקע שרכשתם תופקע לטובת הציבור.
  • הזכויות על הקרקע– לכל קרקע יש בעלי זכויות, ולכן חשוב לבדוק מראש בטרם אתם רוכשים קרקע לברר היטב י הם בעלי הזכויות על הרקע. לכן, אם מדובר למעשה בזכויות של מנהל מקרקעי ישראל, לא יתאפשר לבעל הקרקע למכור את הנכס למרבה במחיר והוא יהיה מחויב להתחשב בבעלי הזכויות על הקרקע. לכן, בקשו לבדוק את המסמכים הקשורים למי אחראי על הקרקע כאשר במידה ומדובר באדם פרטי ייתכן כי תאלצו לתת לו פיצוי.
  • היטל השבחה– היטל השבחה הוא למעשה חלק מהמיסים אותם יש לשלם במהלך של רכישת קרקע.  מיסוי מקרקעין יתבצע במידה ובעל הקרקע (דהיינו אתם) ימכור את הנכס לאחר ששוויו עלה כתוצאה ממתן הקלה, אישור תוכניות בנייה על הקרקע או התרה של שימוש חורג. היטל השבחה יכול להגיע לשיעור ניכר משווי הנכס ועד כדי 50%, כך שמדובר בהוצאה רצינית ביותר אשר יש לקחת גם אותה בחשבון במידה ואתם רוכשים קרקע.

 

למידע נוסף:

https://hayehudi.co.il/%D7%94%D7%99%D7%A9%D7%9E%D7%A8%D7%95-%D7%95%D7%94%D7%99%D7%96%D7%94%D7%A8%D7%95-%D7%9B%D7%9A-%D7%A0%D7%A8%D7%90%D7%94-%D7%A2%D7%95%D7%A7%D7%A5-%D7%A7%D7%A8%D7%A7%D7%A2%D7%95%D7%AA/

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם